וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים ביציבות

ואדים סבידרסקי

16.9.2010 / 23:09

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.2% נקודות, הנאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,303 נקודות. ה-S&P 500 נחתם ללא שינוי ב-1,125 נקודות. מחירי האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדו

המסחר בארה"ב הסתיים ביציבות על רקע נתוני מקרו מעורבים אשר התפרסמו היום. לצד בלימת ההידרדרות המסתמנת בשוק העבודה, עלתה רמת העוני בארה"ב ונרשמת חולשה במדדי הייצור. בשווקים שורר עדיין אי ודאות לגבי מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם.

מדד הדאו ג’ונס הוסיף 0.2% ל-10,596 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,303 נקודות ו-S&P 500 נחתם ללא שינוי ב-1,125 נקודות. מחירי האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ל-2.76%.

בזירת המקרו האמריקאית, משרד העבודה דיווח היום על ירידה מפתיעה של 3,000 במספר תביעות האבטלה הראשונות ל-450 אלף תביעות בשבוע שהסתיים ב-11 בספטמבר. אנליסטים צפו עלייה ל-459 אלף במספר תביעות האבטלה.

כמו כן, מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה באוגוסט זה החודש השני ברציפות - מה שעשוי להצביע על כך שהביקוש חזק מספיק בכדי למנוע דפלציה, או ירידה ממושכת במחירים. מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה באוגוסט ב-0.4% - העלייה החדה ביותר זה 5 חודשים, ופי 2 מהעלייה שנרשמה בחודש יולי - בניגוד לתחזית האנליסטים לעלייה של 0.3% במדד. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1%. בהשוואה לאוגוסט שעבר, עלה מדד המחירים ליצרן ב-3.1% לאחר עלייה של 4.2% ביולי.

מספר הבתים שעיקלו הבנקים בארה"ב זינק באוגוסט ב-25% לרמתו הגבוהה ביותר מאז החל המשבר בשוק הנדל"ן האמריקאי ב-2007, כך דיווחה חברת המחקר ריאלטי טראק, העוקבת אחרי שוק הנדל"ן בארה"ב. הבנקים בארה"ב עיקלו 95,364 בתים מבעליהם בחודש שעבר - עלייה של 3% לעומת חודש יולי וזינוק של 25% לעומת אוגוסט 2009. מדובר בעלייה השנתית התשיעית ברציפות בקצב עיקולי הבתים בארה"ב, ובנתון החודשי הגבוה ביותר מאז פרץ המשבר בשוק המשכנתאות.

במקביל, שיעור העוני בארה"ב עלה בשנה שעברה ל-14.3% - רמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1994 - לעומת 13.2% בשנת 2008, כך מסרה היום לשכת מפקד האוכלוסין בארה"ב. מספר האנשים בארה"ב אשר חיו בעוני בשנה שעברה עלה לשיא של 43.6 מיליון.

שיעור העוני בארה"ב עלה

פעילות הייצור באזור פילדלפיה ירדה במפתיע בחודש ספטמבר זה החודש השני ברציפות. מדד הפעילות הכלכלית של הבנק הפדרלי של פילדלפיה עלה החודש לרמה של מינוס 0.7 נקודות - לעומת מינוס של 7.7 נקודות באוגוסט. כלכלנים צפו עלייה חדה יותר של המדד לרמה של 0.3 נקודות. קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית באיזור, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות.

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, אמר אמש כי יש לאפשר לכל הורדות המסים שבוצעו בתקופת הנשיא ג’ורג’ בוש לפוג בסוף השנה על מנת להביא לצמצום הגירעון בתקציב הממשל בארה"ב, וכדי למנוע ירידה בהשקעות פרטיות. גרינספאן הזהיר מפני "בעיות חמורות ביותר בעתיד" במידה שלא ינקטו בקרוב צעדים כדי להתמודד עם הגירעון בתקציב הממשל, אשר גדל ליותר מטריליון דולר בשנה בעקבות תוכניות תמריצים ממשלתיות.

אזהרת הרווח של פדקס, חברת השילוח השנייה בגודלה בארה"ב תרמה היום לסנטימנט השלילי. החברה סיפקה היום תחזית רווח נמוכה מהצפוי לרבעון הנוכחי והודיעה על כוונתה לפטר 1,700 עובדים. החברה צופה רווח נקי של 1.15-1.35 דולר למניה ברבעון הכספים שיסתיים בסוף נובמבר, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.37 דולר למניה. כמו כן, הודיעה פדקס על כוונתה לפטר 1,700 עובדים - פחות מ-1% מכוח העבודה העולמי של החברה.

חברת אלביט מערכות מנסה לחדור לשוק האירופי למטוסים ללא טייס באמצעות שותפות עם אחת החברות המובילות בתעשייה הביטחונית האירופית. החברה תקים מיזם משותף עם חברת Sagem הצרפתית בתחום המל"טים. מדיניותה של אלביט מערכות היא לקדם שיתופי פעולה בשוקי היעד, כפי שעשתה החברה עם ג'נרל דיינמיקס בשוק האמריקאי ועם חברת Thales בשוק הבריטי.

גיל שויד, מנכ"ל ומייסד צ’ק פוינט , ביקש למכור מניות בשווי 21 מיליון דולר. שויד ביקש למכור כ-600 מיליון מניות, כאשר תאריך המכירה המשוער נקבע ל-13 לספטמבר. מחיר המניה באותו יום עמד על 35 דולר. עם זאת, אין ערובה לכך שהמניות אכן נמכרו. את המכירה ביצע קרדיט סוויס, כאשר מדובר בתוכנית עיוורת למכירת מניות. שויד הוא בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט, והוא מחזיק בכ-12% מהמניות. ככל הנראה, המניות שנמכרו הן אופציות שהומרו והיו על סף פקיעה.

בבית ההשקעות הדסון החלו לסקר את מניית סרגון , ספקית פיתרונות התשתית הסלולריים, עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 12 דולר - 27.8% מעל מחיר השוק של המניה אמש בתום המסחר. האנליסט בליין קרול כותב כי החברה ממוצבת היטב בסביבה העסקית והיא צפוייה להרוויח מהדרישה הגוברת לאפליקציות הדורשות רוחב פס ברשתות האלחוטיות. בנוסף, מביעים בבית ההשקעות חשש כי מאחר והדרישות בתחום האבטחה גוברות בהודו, ייתכן וסרגון תאלץ להוציא יותר כסף בטווח הקרוב כדי לעמוד בתקנים מחודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully