וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידות תיעדו: אוולין לא רוצה להיות מגורשת

איילה חננאל

18.9.2010 / 14:42

תלמידות מהתיכון הריאלי בחיפה החליטו להירתם למאבקה של אוולין דיאז בת ה-15, שהגיעה ארצה עם אמה ואחותה לפני תשע שנים מקולומביה. במסגרת עבודת גמר בתיכון, צילמו הבנות סרט המלווה את מאבק משפחתה של אוולין מול משרד הפנים

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

אוולין דיאז בת ה-15, תלמידת תיכון אורט גאולה המתגוררת בתל אביב, הגיעה לארץ עם אמה ואחותה הגדולה לפני תשע שנים מקולומביה. סרט תיעודי שצולם על ידי תלמידות במגמת התקשורת והקולנוע של ביה"ס התיכון הריאלי בחיפה, עקבה במשך שנה אחרי מאבקה של המשפחה, במטרה שמשרד הפנים יאפשר להן להישאר בארץ.

הסרט, שצולם והופק על ידי תלמידות המגמה רעות ורנסקי, עדי ורדימון, ליהד אדם, יעל גלבר, אבירן גל וליאת סקלדמן בנות ה-18, מלווה את הנערה ברגעי הפחד מהגירוש והמאבק הקשה בתוך המציאות הישראלית. תלמידות התיכון להתכוונו להתמודד בסרטן עם הסוגייה הבוערת של מעמד העובדים הזרים בישראל, ואולם המפגש עם אוולין הוליד חברות עמוקה בין הנערות. וכך, הבנות ליוו באופן יום יומי את מאבקה.

לאחר תום צילום הסרט, ניתנה החלטת משרד הפנים בנוגע למעמד ילדי עובדי הזרים, במסגרתה אוולין ובני משפחתה צפויים לקבל מעמד קבע בישראל. ואמנם, מאבקה של המשפחה עוד לא נשלם: אחותה של אוולין, בת 19, גורשה מהארץ לפני כשנה, לאחר שפקחי רשות ההגירה עצרו מונית שירות בה נסעה מתל אביב לירושלים.

מאחר שלא היתה ברשותה תעודת זהות ישראלית, אחותה של אוולין נעצרה. אווילין ואמה אספו כסף ורכשו עבור האחות כרטיס טיסה לקולומביה, על מנת שלא תצטרך להמתין בכלא הישראלי עד לגירושה. כיום אוולין מקווה כי תצליח להחזיר את אחותה ארצה ולאחד אותה יחד עם משפחתה.

הסרט הוקרן בשבוע שעבר בעת אירוע פתיחת השנה של מוקד הסיוע לעובדים זרים. במהלך ההקרנה החגיגית, שלוש הנערות עלו לבמה ונאמו בפני קהל. הנערות בירכו על ההישגים הרבים שנחל המאבק להשארת 1,200 ילדי העובדים זרים, אך ציינו כי יש להמשיך במאבק למען הילדים שמעמדם טרם הוסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully