וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת אשכול לאו"ם: ירי הזרחן - פשע

יהושע בריינר ורמי שני

16.9.2010 / 17:55

בעקבות ירי פצצות המרגמה לישראל שהכילו זרחן, הגיש חיים ילין תלונה לאו"ם: "חמאס 'הבריון השכונתי', אינו כפוף לחוקים הבינלאומיים, חופשי להשתמש בנשק לא חוקי ולהפנותו כלפי אוכלוסיה אזרחית"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עורך: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין הגיש היום תלונה רשמית למזכ"ל האו"ם באן קי מון בשם תושבי המועצה, בעקבות ירי פצצות המרגמה אתמול אל עבר שטח המועצה שהכילו זרחן. במכתב שנשלח הבוקר אל מזכ"ל הארגון כתב ילין כי השימוש בזרחן כנשק נגד אזרחים מנוגד לאמנת ג'נבה.

"זה תשע שנים שתושבי מועצה אזורית אשכול, אשר בגבול רצועת עזה, סופגים מטחי רקטות קאסם ופצצות מרגמה הנורים בחסות ארגוני הטרור ברצועת עזה לעבר אזרחים חפים מפשע החיים כאן מאז קום מדינת ישראל. כל עניינם של התושבים הוא המשך עיבוד הקרקעות החקלאיות, מהן הם מוצאים את פרנסתם ולחם יומם", כתב.

ילין הוסיף, כי "צבא ההגנה לישראל, האמון על הגנת תושבי מדינת ישראל, מבוקר ונשפט מתוקף היותו צבא של מדינה החברה בארגון האומות המאוחדות. לעומת זאת חמאס 'הבריון השכונתי', אינו כפוף לחוקים הבינלאומיים, חופשי להשתמש בנשק לא חוקי ולהפנותו כלפי אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע, מבלי שהוא נשפט ומבוקר על ידי אף גורם. אני קורא לכם לשים סוף לצביעות הזו! באזור הנגב המערבי שוכנת אוכלוסייה שלמה הסובלת מהשלכות הלחימה הממושכת באזור ויש לתת על כך את הדעת". ילין הדגיש ,כי מדובר בתלונה בשמם של 12 אלף תושבי המועצה האזורית אשכול.

במשרד החוץ העבירו גינוי לאו"ם

בתוך כך, משרד החוץ העביר היום מכתב גינוי למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולמועצת הביטחון של האו"ם בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. בין היתר נכתב כי "מדובר בפשע נגד האנושות, ירי המכוון מתוך ריכוזי אוכלוסייה אזרחית פלסטינית נגד ריכוזי אוכלוסייה ישראלית כדי לרצוח במתכוון גברים, נשים וילדים". גורמים במשרד החוץ הוסיפו כי "הירי, הקסאמים ושאר אמצעי החבלה נגד ישראל ראויים לגינוי חריף בכל לשון ולנקיטת מעשים יעילים כדי למנוע את הישנותם של המעשים הברברים האלו".

מבדיקת פצצות המרגמה שנורו אתמול לעבר המועצה האזורית אשכול, התברר ששלוש מהן היו פצצות זרחן. קצין הביטחון של המועצה האזורית אשכול, מיקי לוי, אומר שמדובר בנשק שידעו שיש בידי המחבלים. "זהו נשק שאנחנו מכירים, לא נשק חדש, אולם זו הפעם הראשונה שנעשה בו שימוש. אלו הן פצצות השלום".

  • עוד באותו נושא:
  • חיים ילין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully