וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר לשעבר במועצת העיר חיפה הורשע בלקיחת שוחד

קובי מנדל

16.9.2010 / 14:36

עו"ד עופר שרון, שהיה חבר במועצת העיר ובוועדה לתכנון ובנייה של עיריית חיפה, הורשע בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בכך קיבל ביהמ"ש המחוזי את ערעור המדינה על זיכויו של שרון בבימ"ש השלום

בית המשפט המחוזי בחיפה הפך היום (חמישי) על פיה החלטה על זיכוי והרשיע בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים את עו"ד עופר שרון מחיפה, שהיה חבר מועצת העיר וחבר בוועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה. בעבר זוכה שרון מעבירות אלה בבית משפט השלום בחיפה, וזאת מחמת הספק. בעקבות ההרשעה היום, יוחזר התיק לבית משפט השלום לשם שמיעת טיעונים לעונש וגזירת הדין. עו"ד שרון שימש חבר מועצת העיר מטעם סיעה עצמאית בתקופת כהונתו של עמרם מצנע כראש העיר, וסיעתו הייתה באופוזיציה.

כתב האישום הוגש נגד הפרקליט בעקבות תלונתו של יחיאל טופולסקי, לפיה שרון דרש ממנו שוחד, בתמורה לתמיכתו באישור בקשת טופולסקי שהובאה בפני הוועדה, לחריגה בבניין שנבנה על מגרש שבבעלותו. טופולסקי הקליט שיחה שקיים עמו. בערעור לביהמ"ש המחוזי בעניין נדונו שני נושאים. האחד הוא קבילותה של ההקלטה וכן הדברים שנאמרו בשיחה ומשמעותם. השני הוא סתירות בניתוח העדויות שנשמעו בפני בית המשפט השלום והמסקנות המתחייבות מהן.

ביהמ"ש השלום זיכה את עו"ד שרון מחמת הספק, בקבעו, כי הסתירות שהתגלו בין עדי התביעה השונים הינן מהותיות ויורדות לשורשו של עניין, באופן שאינו מאפשר להרשיעו. השופטת סברה שלא ניתן לקבל את הקלטת כראייה, מאחר שלא הוכח כי מכשיר ההקלטה פעל כהלכה, או כי טופולסקי ידע להשתמש בו היטב. לפיכך, היא לא הסתמכה כלל על הדברים הנשמעים בה.

הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי קבע כי הראיות שהובאו בפני בימ"ש השלום וניתוח העדויות שנשמעו בפניו, מחייבים מסקנה אחרת מזו שאליה הגיעה השופטת. לדברי השופטים, היא התעלמה מעדויות נייטרליות, אשר יש בהן כדי לתמוך בגרסת טופולסקי ומנגד היה בהן כדי לסתור דברים מהותיים שאמר עו"ד שרון.

השופטים הוסיפו, כי בהכרעת הדין ניתנה משמעות מרכזית ומכרעת לסתירות בדברי טופולסקי ועדי התביעה, וזאת אף שברוב המקרים, אין מדובר בסתירות מהותיות, אלא סתירות הנמצאות לעתים קרובות דווקא בדברי עדים דוברי אמת, שלא תיאמו עדויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully