וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: נכשלנו בטיפול בהתעללויות המיניות

טליה שחר

16.9.2010 / 15:14

בנדיקטוס ה-16 פתח את ביקורו ההיסטורי בבריטניה בפגישה עם המלכה אליזבת השנייה. טרם הגעתו, הודה בנדיקטוס כי הכנסייה כשלה בטיפול בהתעללות המינית בידי כמרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 פתח היום (חמישי) בסקוטלנד את ביקורו ההיסטורי בבריטניה, על רקע שערוריית ההתעללות המינית בידי כמרים קתוליים במספר מדינות אירופיות ומתיחות ביחסים עם הכנסייה האנגליקנית. בנוסף, אזרחים בריטים רבים הביעו את מורת רוחם מעלות הביקור לקופה הציבורית. עם נחיתתו נפגש הכס הקדוש עם המלכה אליזבת השנייה, העומדת בראש הכנסייה האנגליקנית.

במהלך הטיסה לסקוטלנד הודה בנדיקטוס כי הוא היה מזועזע מהגילויים על ההתעללות המינית של ילדים בידי כמרים, והאשים מנהיגים בכנסייה בכך שהם לא היו עירניים מספיק במהלך עשרות שנות בהם המקרים התרחשו. "קשה להבין כיצד הסטייה הזאת של כמרים היתה אפשרית", אמר בנדיקטוס ה-16. "זה גם עצוב מאוד שרשויות הכנסייה לא היו עמדו מספיק על המשמר ומספיק מהירות והחלטיות כדי לנקוט בצעדים הנחוצים".

בנאום קבלת הפנים של אליזבת השנייה, דיברה המלכה על המסורת הנוצרית המשותפת לאנגליקנים ולנוצרים, ועל כך שדת אינה יכולה להצדיק אלימות. "אנו יודעים מניסיון שבאמצעות דיאלוג ניתן להתגבר על חשדות ישנים ולבסס ביטחון הדדי גדול יותר".

גורמים בוותיקן אמרו כי האפיפיור מתכוון לנצל את שהותו בבריטניה כדי להדגיש את חשיבות תפקידה של האמונה הדתית עבור כל אזרחי הממלכה, לא רק קתולים ואנגליקנים.

"מדינת עולם שלישי"

מי שלא יצטרף לפמליית בנדיקטוס הוא הקרדינל וולטר קספר, בכיר בכנסייה הקתולית. זאת לאחר שהוא אמר בראיון במגזין גרמני, כי "אנגליה היום היא מדינה חילונית ופלורליסטית. כשאתה נוחת בנמל התעופה הית'רו, לפעמים אתה חושב שנחתת במדינת עולם שלישי".

בנדיקטוס הוא האפיפיור השני בלבד המבקר בממלכה המאוחדת – אחת המדינות החילוניות ביותר באירופה – מאז שהמלך הנרי השמיני הקים את הכנסייה האנגליקנית ב-1534 לאחר שהוותיקן סירב לאשר את נישואיו לקתרין מאראגון. קודמו של בנדיקטוס, יוחנן פאולוס השני, ביקר ב-1982, אך לא במסגרת ביקור ממלכתי. הקתולים בבריטניה קיבלו בחזרה את זכות ההצבעה רק ב-1829, וחברי משפחת המלוכה שמתחתנים עם קתולים צריכים לוותר על זכותם לכתר.

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון אמר כי ביקורו של האפיפיור יהיה מיוחד "לא רק עבור שישה מיליון הקתולים במדינה, אלא גם עבור אנשים מאמינים מכל בריטניה".

עלות הביקור למשלם המיסים הבריטי היא בין 10 מיליון ל-12 מיליון ליש"ט, בנוסף ל-1.5 ליש"ט בעלויות שיטור. "אני חושבת שמותר לו לבוא מתי שהוא רוצה, אבל הוותיקן, עם העושר הגדול שלו, צריך לשלם על זה", אמרה ל-BBC ג'ולייט ווילסון, מהאגודה ההומניסטית של סקוטלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully