וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: מבקש מביהמ"ש להמשיך בעשייה הציבורית

16.9.2010 / 14:38

חבר הכנסת שהורשע במתן עדות שקר אמר לשופטיו בשלב הטיעונים לעונש: "עשיתי טעויות, אבל אני מאמין שיש לי היכולת להיות שליח של הציבור". התביעה ביקשה מביהמ"ש לגזור עליו מאסר על תנאי ולהטיל עליו קלון

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

ח"כ צחי הנגבי, שהורשע במתן עדות שקר במסגרת "פרשת המינויים הפוליטיים", אמר היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים כי התמשכות הפרשה הייתה קשה עבורו. "אני חייב לומר ששבע השנים האחרונות היו קשות", הוא אמר. "מסתבר שהניסיון של תקופות קשות אינו מאפשר להתרגל לדברים. ככל שחולף הזמן ולא רואים את הסוף נהיה יותר קשה".

לדבריו, "מה שהכי קשה זה שגם אם אתה מרגיש חזק ומרגיש שחפותך תצא - את המחיר משלמים האנשים הכי יקרים לך ועליהם ההשפעה היא מאוד קשה ועל זה הכאב שלך. בכל שבע השנים האלה לא היה רגע אחד של שמחה משפחתית, אושר משפחתי, שלא היה מהול באותה מועקה שמאפיינת מערכה משפטית".

"לאורך השנים עשיתי טעויות", אמר עוד הנגבי. "על חלק מהטעויות המחיר היה כבד. אני מנסה מכל הישג ומכל טעות לשפר את עצמי. הגעתי למצב שצברתי ידע, ניסיון ואני רוצה את האנרגיות האלה להמשיך להשקיע. אני מאמין בעתידו של העם שלנו ואני מאמין שיש לי את היכולת להיות שליח של הציבור. אני מרכין את ראשי בפני ביהמ"ש ומבקש שיאפשר לי להשקיע את כל מרצי וכישוריי בעשייה ציבורית", סיכם ח"כ הנגבי.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה הבוקר מבית המשפט להטיל קלון על הנגבי. כמו כן ביקשה הפרקליטות להטיל על הנגבי עונש של מאסר על תנאי וקנס כספי. לדברי נציגי התביעה, על השופטים להתעלם ממכתבי התמיכה שהגישו עורכי דינו בבואם לדון בשאלת הקלון. עוד הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה לערער על זיכויו של הנגבי מהעבירות של מרמה, הפרת אמונים ומתן שוחד בחירות. מנגד, פרקליטו של הנגבי טען כי הוא כבר שילם מחיר כבד, כך שיש להסתפק בעונש של עבודות לתועלת הציבור ולהימנע מהטלת קלון עליו.

"מקרה מובהק של קלון"

התובע במשפט, עו"ד ארז פדן מפרקליטות מחוז ירושלים אמר בדיון כי "אין קשר בין העשייה הציבורית של הנגבי לשאלת הקלון". הוא הוסיף כי "מדובר במקרה מובהק של קלון. זו עבירה שבוצעה בעת היותו של הנגבי שר". לטענתו, מדובר ב"שקר מחושב ומתוכנן, שחזר על עצמו מספר פעמים והנו פרי הכנה ודבקות לאורך זמן. הנגבי עבר את העבירה שעה שכיהן כשר וחבר כנסת - נבחר ציבור ברמה הגבוהה ביותר".

בהתייחסו לתא"לים עמאד פארס וצ'יקו תמיר שהודחו מצה"ל בשל שקרים, אמר פדן: "מי כמו הנאשם יודע ששני מפקדי אוגדות בכירים בצבא נאלצו לסיים את תפקידם על כשל נקודתי. עניינים מופחתים בהרבה. הייתכן שלא נסיק מכך לגבי עניינו של שר?".

"מדובר בשר בישראל, חבר כנסת. אסור לנו להיות ציניים באשר לנורמות שאנו דורשים מנבחרי הציבור. שר בישראל צריך לשמש דוגמה באשר לנורמות התנהגות. כששר וח"כ עוברים עבירה חמורה, מפרים את הנורמה, יש לכך השלכה רחבה על הציבור על מידת האמון. התפיסה של המנהיגות כמושחתת, כמתנהגת כאילו החוק לא חל עליה, היא תפיסה מפרקת הפוגעת קשות בחברה", אמר פדן.

ההגנה במשפטו של הנגבי ביקשה מבית המשפט להמנע מלהטיל עליו קלון, ולהסתפק בעונש של שעות לתועלת הציבור וקנס. "הנגבי שילם מחיר כבד בגין פרשה שאם היתה עומדת לבדה, כלל לא היה מוגש כתב אישום. על רקע זה, האם בנוסף להרשעה והענישה שבית המשפט ייתן, ראוי להטיל קלון?", אמר עו"ד גרשון גונטובניק, שמייצג את הנגבי יחד עם יעקב וינרוט ועודד גזית.

אם בית המשפט יטיל קלון על הנגבי, הוא יושעה מיידית עד לקבלת פסק דין סופי בעניינו. עם זאת, אם יוגש ערעור על ההחלטה, הנגבי לא יחויב להתפטר באופו מיידי. מאסר על תנאי יאפשר לו להתמודד לכנסת הבאה ולא ימנע ממנו גם להתמנות לשר. גם אם לא יינתן פסק דין סופי בעניינו עד לבחירות הבאות - למרות השעייתו, הוא יוכל להתמודד שוב. לדברי הפרקליטות, הבקשה מאזנת בין הרצון לשדר מסר ציבורי על חומרת המעשים לבין הרצון שלא לפגוע בקריירה של הנגבי לאחר שזוכה מהעבירות המרכזיות בפרשת המינויים הפוליטיים.

עדכון ראשון: 11:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully