וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על ירי פצצות הזרחן: "שקרים של ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.9.2010 / 8:36

בארגון מכחישים כי נורו אתמול ליישובי עוטף עזה שתי פצצות המכילות זרחן. "אלה שקרים חסרי בסיס. ישראל מחפשת תירוצים נוספים להסלמה שלה נגד הרצועה ורוצה גם לתרץ את השימוש בזרחן במהלך עופרת יצוקה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עורך: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בתגובה לטענות צה"ל לפיהן חמושים פלסטינים שיגרו אתמול מרצועת עזה מספר פצצות מרגמה המכילות זרחן, אמר הבוקר (חמישי) דובר חמאס סאמי אבו זוהרי כי מדובר ב"שקרים חסרי בסיס". לדבריו, "ישראל מחפשת תירוצים נוספים להסלמה שלה נגד רצועת עזה. כחלק מכך, היא מפיצה שמועות על הרקטות שנורות לעברה. ישראל רוצה גם לתרץ את השימוש שלה בזרחן במהלך עופרת יצוקה".

אמש העריכו בצה"ל כי למרות התגברות הירי אל עבר ישראל מרצועת עזה בימים האחרונים, לחמאס אין כוונה לפתוח במערכה נוספת נגד ישראל והוא מבקש לשמור על הסטטוס-קוו הנוכחי. בצה"ל לא מתייחסים לאירועים האחרונים כהסלמה מדאיגה, אך עוקבים בזהירות אחר הדיווחים בעניין פצצות הזרחן שנורו לעבר ישראל. עם זאת, נמנעים בצה"ל מקביעה חד-משמעית כי אכן מדובר בפצצות המכילות זרחן.

אין זו הפעם הראשונה בה חמאס יורה פצצות המכילות חומר זרחני. מספר פצצות דומות נורו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" לעבר ישראל, ועל כן בצה"ל לא רואים בירי שינוי משמעותי בהתנהלות חמאס.

מבדיקת פצצות המרגמה שנורו אתמול לעבר המועצה האזורית אשכול, התברר ששלוש מהן הכילו זרחן. קצין הביטחון של המועצה האזורית אשכול, מיקי לוי, אומר שמדובר בנשק שידעו שיש בידי המחבלים. "זהו נשק שאנחנו מכירים, לא נשק חדש, אולם זו הפעם הראשונה שנעשה בו שימוש. אלו הן פצצות השלום".

השימוש בפצצות זרחן אינו מנוגד לחוק הבינלאומי במקרים של מיסוך כוחות והפעלת הנשק למניעת שימוש באמצעי לחימה מתקדמים, אך חל איסור מוחלט להשתמש בו נגד מטרות אזרחיות. במהלך היום בוצע ירי מסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי מערב הנגב. מאז שעות הבוקר נפלו בשטחי המועצה האזורית אשכול 10 פצצות מרגמה ורקטה אחת. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה שתי מטרות ברחבי רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי כלי הטיס תקפו מחסן אמצעי לחימה בצפון הרצועה ומחסן אמצעי לחימה בדרומה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכי כל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. לא דווח על נפגעים. התקיפה באה בתגובה לירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר שטחי ישראל במהלך היממה האחרונה. מצה"ל נמסר עוד כי צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully