וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבוא דותן מאשימים: "הערבים מתפרעים על הכביש"

16.9.2010 / 1:26

בהתנחלות מבוא דותן מקבלים בכאב ובכעס את מותם של שלושת הילדים תושבי המקום בהתנגשות עם נהג הטרקטור הפלסטיני, שנהרג אף הוא. במזכירות ההתנחלות מאשימים: "הערבים שנוסעים כאן מתפרעים ואינם מקפידים על שום חוק מחוקי התנועה"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי)

אבל מהול בזעם במבוא דותן, לאחר ששלושה ילדים המתגוררים בהתנחלות נהרגו אמש בתאונת דרכים קשה בין טרקטור ומשאית גז בצפון השומרון. יו"ר המזכירות של מבוא דותן, יעל בן יעקב, התייחסה הלילה (חמישי) לתוצאות החקירה הראשונית של התאונה, שקבעה כי נהג המשאית פגע בטרקטור הפלסטיני שנסע לצד הדרך ללא אורות, וכתוצאה מכך התהפכה המשאית על צדה. לדבריה, "אנו רגילים לכך שערבים שנוסעים בכבישים כאן אינם מקפידים על שום חוק מחוקי התנועה". בתאונה נהרג גם נהג הטרקטור הפלסטיני.

לדברי המתנחלים, הפלסטינים נוהגים להתפרע בכבישים ואינם מצייתים לחוקים. בן יעקב הוסיפה, כי "אנו מתריעים מזה תקופה ארוכה על כך שאנו רוצים אכיפה מוגברת בתחום הנהיגה באזור. נהג הטרקטור היום נסע ללא אורות, וזה לא דבר חריג בכבישים כאן. נסיעה פרועה, חציית קו לבן והפתעות בכביש זה לא דבר שמפתיע אותנו כלל. לצערנו, היום זה עלה בחייהם של שלושה ילדים תמימים".

בהתנגשות הקשה בין משאית גז וטרקטור שאירעה אמש בין היישובים ריחן ושקד שממזרח לוואדי ערה, נהרגו עידן קיפר בן 9, דניאל עמרם בן 14 וניב נסב בן 10, כולם תושבי ההתנחלות מבוא דותן. נהג הטרקטור הפלסטיני שנהרג הוא עטא מוחמד נעמרני, בן 35 תושב הכפר זבבדה. עמוס קיפר, נהג המשאית, נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

האב מאושפז במצב קשה

בן יעקב, מכרה של שלוש משפחות ההרוגים, סיפרה עוד כי "זה יום קשה מאוד, אבל כבד ועמוק ירד על היישוב. קרה לנו אסון גדול מאוד, עם שלושה ילדים קטנים שנקטפו ברגע אחד. היישוב כולו מכונס בבתים ומנסה להתאושש ולסייע".

במבוא יעקב מספרים, כי שלושת הילדים נשארו ביישוב שקד בו הם לומדים, לאחר שעות בית הספר. עמוס קיפר, נהג המשאית, שנוסף על כך שאיבד את בנו, נפצע אף הוא באורח קשה, הגיע כדי לאסוף את השלושה למבוא דותן. משפחתו נמצאת כעת לצד מיטתו בבית החולים רמב"ם שבחיפה. "זו סיטואציה רגישה מאוד", מספרת בן יעקב. "מדובר במשפחה שבה שניים מאחיו של האב נהרגו במהלך שירותם הצבאי. המצב הקשה שלהם מצריך אותנו להעניק להם את כל התמיכה שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully