וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד משפחות: דרוזים מהגולן יבקרו בסוריה

פנחס וולף

15.9.2010 / 21:41

סגן השר איוב קרא יזם, שר הפנים אלי ישי אישר ומחר יזכו 740 דרוזים מרמת הגולן להתאחד עם משפחותיהם בסוריה. קרא: "אני מתכוון להמשיך בהפתעות נעימות אלו"

740 תושבים דרוזים מרמת הגולן, יחצו מחר (חמישי) בשעה שמונה בבוקר את הגבול מישראל לסוריה במסגרת ביקור הומניטרי במדינה. הדבר התאפשר לאחר שבשבוע שעבר פעל סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא (ליכוד) בתיאום עם שר הפנים אלי ישי על מנת להבטיח שהמבקרים יוכלו לשוב לישראל.

אין זו הפעם הראשונה בה ישראלים עוברים לסוריה, ורק בשנה האחרונה נפתח מעבר קונטרה 12 פעמים. מלשכתו של קרא נמסר כי, "בשנה שחלפה הצליח סגן השר לאפשר כניסתם של משלחות רבות לטיפולים רפואיים, ניחומי אבלים, ביקורים הומניטריים ועוד. מחר, יתאפשר למאות כלות שהגיעו מסוריה והתחתנו בישראל לפני עשרות שנים להתאחד עם משפחותיהן כדי להקל על שהייתן כאן".

בעבר קרא הצהיר שכל דרוזי מוגדר בחזקת דתי ומחויב לקיים את מצוות הדת, דבר שהביא לכך שבפעם הראשונה דרוזים רבים יקבלו את הזכות להשתטח על קברי הנביאים. "פעילותו של סגן השר בוצעה בשל הרצון והצורך ליצור גורמים מחברים ומאחדים בין ישראל לסוריה תוך התעלות מעל המחלוקות הפוליטיות בין שתי המדינות", אמרו גורמים בסביבתו.

לדברי קרא, "כשם שהצלחתי עד היום להפתיע את המערכות השונות בישראל ובסוריה אני מתכוון להמשיך בהפתעות נעימות אלו, כאשר על הפרק כמשימה לקראת השנה הבאה, שיתוף ישראלים במשלחות דתיות והומניטריות מכל העדות. כך אולי אצור עוד תקדים חשוב וראוי, בשת"פ של כל הגורמים שהזכרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully