וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: חמאס לא מעוניין בהסלמה

15.9.2010 / 20:14

על אף התגברות הירי בימים האחרונים, בצה"ל מעריכים כי חמאס אינו מעוניין לפתוח במערכה מול ישראל ולא רואים בירי פצצות הזרחן שינוי משמעותי

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: דורן שטיין)

על אף התגברות הירי אל עבר ישראל מרצועת עזה בימים האחרונים, לחמאס אין כוונה לפתוח במערכה נוספת נגד ישראל והוא מבקש לשמור על הסטטוס-קוו הנוכחי, כך העריכו הערב (רביעי) גורמים במערכת הביטחון. בצה"ל לא רואים את האירועים האחרונים כהסלמה מדאיגה, אך עוקבים בזהירות אחר הדיווחים בעניין פצצות הזרחן שנורו הבוקר לעבר ישראל. עם זאת, נמנעים בצה"ל מקביעה חד משמעית כי אכן מדובר בפצצות המכילות זרחן.

אין זו הפעם הראשונה בה חמאס יורה פצצות המכילות חומר זרחני. מספר פצצות דומות נורו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" לעבר ישראל, ועל כן בצה"ל לא רואים בירי היום שינוי משמעותי בהתנהלות חמאס.

מבדיקת פצצות המרגמה שנורו לעבר המועצה האזורית אשכול, התברר ששלוש מהן הכילו זרחן. קצין הביטחון של המועצה האזורית אשכול, מיקי לוי, אומר שמדובר בנשק שידעו שיש בידי המחבלים. "זהו נשק שאנחנו מכירים, לא נשק חדש, אולם זו הפעם הראשונה שנעשה בו שימוש. אלו הן פצצות השלום".

השימוש בפצצות זרחן אינו מנוגד לחוק הבינלאומי במקרים של מיסוך כוחות והפעלת הנשק למניעת שימוש באמצעי לחימה מתקדמים, אך חל איסור מוחלט להשתמש בו נגד מטרות אזרחיות. במהלך היום בוצע ירי מסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי מערב הנגב. מאז שעות הבוקר נפלו בשטחי המועצה האזורית אשכול 10 פצצות מרגמה ורקטה אחת. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully