וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גנץ: "לא לחשוש מהתחזקות דתית בצבא"

יהושע בריינר

15.9.2010 / 19:57

סגן הרמטכ"ל, בני גנץ, התייחס לעלייה הגוברת במספר הקצינים הדתיים בצה"ל והבהיר כי "כל עוד מקור הסמכות היא הממשלה וזה נשמר, לא צריך לחשוש מבדלנות צבאית פנימית". קצין חינוך ראשי: "פסול שחיילים יוצאים מהופעות נשים"

"לא צריך לחשוש מתהליכי התחזקות דתית בצבא", כך אמר היום (רביעי) סגן הרמטכ"ל בני גנץ בהתייחסו לעלייה הגוברת במספר הקצינים הדתיים המשרתים בצה"ל. גנץ, שנשא דברים ב"כנס דתיים וחילוניים בצה"ל" שנערך ביוזמת המכללה האקדמית כנרת ומרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר אילן, אמר כי העלייה הינה תופעה טבעית המתרחשת בכלל החברה הישראלית. "אני רוצה להרוג את המיתוס הזה. מח"ט גולני, מפקד מגלן או כל בעל תפקיד אחר לא נבחרו לתפקידם בגלל הכיפה שלהם אלא בגלל כישוריהם וניסיונם".

"בחלק גדול מהמקרים אני אפילו לא יודע אם יש להם כיפה על הראש או אם אין. צריך להכניס את כל הסיפור לפרופורציות ואם אתם שואלים אותי, אין כאן סיפור בכלל", אמר גנץ. "זו תופעה שפויה של חברה דינמית שבכל פעם קבוצה אחרת באוכלוסייה לוקחת על עצמה את ההובלה. בעבר היו אלו התנועה הקיבוצית וכיום הכיפות הסרוגות".

גנץ הבהיר כי "שילוב הציבור הדתי בצה"ל אינו מבחינה ייחודית, זו מגמה שקיימת בכל המערכים של המשק הציבורי ובסקטור הפרטי. התופעה בצה"ל כי בסך הכל בבואה של החברה הישראלית. כל עוד מקור הסמכות היא הממשלה וזה נשמר, לא צריך לחשוש מבדלנות צבאית פנימית או מתהליכי התחזקות דתית. זהו יותר הליך טבעי ומבורך ואני מאמין שהצבא נותן פלטפורמה טובה לעניין הזה".

קודם לכן, דיבר באירוע קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, ואמר כי "התופעה שבה זמרת צבאית עולה לשיר וחיילים דתיים עוזבים את האירוע היא תופעה פסולה ומדאיגה". עם זאת, שרמייסטר הודה כי ישנן יחידות שבהן חלה הקצנה. "פוטנציאל הנזק של הפעולה הזו גדל מאשר אם הם יישארו. עלינו לעשות את האיזונים הראויים ולעמוד על המשמר שאידיאולוגיות מכל סוג שהוא לא ישפיעו על סדר היום בצבא, ובמקום שיש התנגשות - שיהיה ברור שהפקודה ורוח צה"ל הם אשר גוברים". עוד הוסיף שרמייסטר כי לא קיימת "השתלטות" של קצינים דתיים על הצבא.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • דתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully