וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ניצחון למועמדת "מסיבת התה" בפריימריז

טליה שחר

15.9.2010 / 12:14

תנועת "מסיבת התה" השמרנית ממשיכה לצבור תאוצה ולהגדיל את אחיזתה במפלגה הרפובליקנית. מועמדת התנועה זכתה בניצחון חשוב בפריימריז בדלאוור למועמדות המפלגה לסנאט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הישג נוסף לתנועה השמרנית בארצות הברית. מספר מועמדים מטעם תנועת "מסיבת התה" הביסו הלילה (רביעי) מועמדי ממסד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. תוצאות יום הפריימריז המשמעותי האחרון לפני בחירות אמצע התקופה בנובמבר, עשויות לסבך את מאמצי הרפובליקנים לזכות ברוב בבית הנבחרים ובסנאט.

במדינת דלאוור ניצחה כריסטין אודונל את חבר הקונגרס הוותיק מייק קאסל, במאבק על מועמדות הרפובליקנים לסנאט. קאסל נבחר לקונגרס תשע פעמים, ונחשב לאחר מאחרוני הרפובליקנים המתונים בבית הנבחרים. הוא היה צפוי לנצח בקלות את מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות בשני בנובמבר.

בניו המפשייר עדיין לא סיימו לספור את הקולות בקרב צמוד בין מועמד "מפלגת התה" למועמדת הממסד הרפובליקני. בניו יורק ניצח מועמד של " מסיבת התה" במרוץ למשרת מושל המדינה.

תמיכה של פיילין

אודונל היא יועצת שיווק ששימשה בעבר גם כמדריכת הימנעות מקיום יחסי מין. היא זכתה לתמיכה משרה פיילין, לשעבר המועמדת הרפובליקנית לסגנית נשיא ארצות הברית, ושל מנהיגים נוספים מהאגף השמרני של המפלגה.

כעת היא תתמודד מול הדמוקרט כריס קונס על מושבו של סגן הנשיא ג'ו ביידן בסנאט. טרם היוודע התוצאות הזהירו בכירים במפלגה הרפובליקנית כי הם לא יממנו את הקמפיין של אודונל אם היא תנצח.

בפריימריז קודמים זכו מועמדי התנועה בפריימריז לסנאט במדינות נבאדה, קולורדו, פלורידה, קנטאקי, ואלסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ממשלה בזבזנית

שמה של " מסיבת התה" נובע ממקרה שאירע בבוסטון ב-1773, אז קולוניה בריטית, כשאמריקאים זרקו לים קופסאות תה במחאה על צעדי מיסוי של הממשלה הבריטית. זוהי התנועה עממית שצוברת פופולאריות בחברה ובפוליטיקה מ-2009, בעקבות בחירתו של ברק אובמה לנשיא המדינה. תומכיה, ביניהם שדרן רשת "פוקס" גלן בק, המנצל את תכניתו לקדם את עקרונותיה, תומכים בקיצוץ בהוצאות ממשלתיות ובמיסים.
הם טוענים כי ממשלת ארצות הברית הפכה לגדולה ובזבזנית מדי, ואף מאיימת על זכויות הפרט.

הצלחת התנועה בפריימריז הנוכחיים אינה מפתיעה נוכח העובדה שהכלכלה האמריקאית נמצאת במוקד הבחירות הקרובות, שיכריעו את השליטה בבית הנבחרים ובסנאט. המצביעים כועסים על הדמוקרטים, השולטים בבית הנבחרים ובסנאט, מאחר שההתאוששות הכלכלית והשיפור בנתוני התעסוקה מאחרים לבוא.

כעת הדמוקרטים מקווים כי מועמדי "מסיבת התה" יהיו שמרנים מדי לטעמם של רפובליקנים המתונים בבואם להטיל את קולם בקלפי. הרפובליקנים צריכים לזכות בעשרה מושבים נוספים כדי לזכות בשליטה בסנאט. דלאוור וניו המפשייר הן מדינות חשובות מאוד למאמץ הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully