וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי-ם מדברים על שלום, בדרום נופלות רקטות

רמי שני, פנחס וולף ויהושע בריינר

15.9.2010 / 13:26

האופטימיות שליוותה את פגישתם של נשיא המדינה פרס ומזכירת המדינה האמריקאית קלינטון, לא מרשימה במיוחד את ארגוני המחבלים ברצועת עזה. מאז שעות הבוקר נורו לעבר המועצה האזורית אשכול 10 פצצות מרגמה ורקטה אחת. בכל האירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידיאו: גדי ויינסטוק)

בזמן שנשיא המדינה שמעון פרס אירח במשכנו בירושלים את מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, נמשך ירי הרקטות ופצצות המרגמה מכיוון רצועת עזה. מאז שעות הבוקר (רביעי) נפלו בשטחי המועצה האזורית אשכול 10 פצצות מרגמה ורקטה אחת. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

גורמי ביטחון הגיבו לירי מעזה ומסרו כי "ברור שהעלייה בשיגורים והירי אל עבר אשקלון ומערב הנגב נועד לסכל את השיחות בירושלים. לא ניתן שתושבי הדרום יחזרו לימים שלפני עופרת יצוקה. נגמרו הימים שבהם ירו על תושבים ועמדנו מנגד. הניסיונות של חמאס ליירט את השיחות בעזרת הפחדה וירי על אזרחים לא יצלחו. חמאס ישלם את מחיר הירי והפגיעה באזרחים".

במהלך הלילה נפלה רקטה בשטח פתוח מדרום לאשקלון. גם במקרה זה לא דווח על נפגעים או נזק. במערכת הביטחון מעריכים כי רקטה נוספת שוגרה מהרצועה וייתכן שהתפוצצה צפונית לאשקלון, באזור שבין אשדוד לניצנים.

בתום פגישתה עם הנשיא פרס, אמרה מזכירת המדינה קלינטון כי "אנו כאן היום כי אנו משוכנעים שהשאיפות הלגיטימיות של העמים תואמות. זוהי הזדמנות שיש לנצל. הנשיא פרס מבין יותר מכולם את המציאות הבסיסית שעומדת בפני ישראל, שלא ניתן לקיים את הסטטוס קוו באופן בסיסי, ושהדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה בטוחה, דמוקרטית ויהודית, היא באמצעות הסכם שלום אזורי כולל".

עדכון ראשון: 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully