וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: הסכם יבטיח את עתיד ישראל היהודית

15.9.2010 / 11:03

בתום פגישתה עם נשיא המדינה בירושלים, הבהירה מזכירת המדינה האמריקאית כי לא ניתן להמשיך ולשמור על הסטטוס קוו הקיים, ושלום אזורי הוא הדרך הבטוחה לשמירה על בטחון ישראל כיהודית ודמוקרטית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינ סטוק)

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון נפגשה הבוקר (רביעי) בירושלים עם נשיא המדינה שמעון פרס. קלינטון אמרה בתום הפגישה כי "אנו כאן היום כי אנו משוכנעים שהשאיפות הלגיטימיות של העמים תואמות. זוהי הזדמנות שיש לנצל. הנשיא פרס מבין יותר מכולם את המציאות הבסיסית שעומדת בפני ישראל, שלא ניתן לקיים את הסטטוס קוו באופן בסיסי, ושהדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה בטוחה, דמוקרטית ויהודית, היא באמצעות הסכם שלום אזורי כולל".

פרס נשא אף הוא הצהרה בתום הפגישה ואמר כי "אני מאמין שכל המדינות במזרח התיכון מרגישות מאוימות לא משנה לאיזה דת הן שייכות. אתמול, בפתיחת השיחות בשארם א-שייח', היה טוב יותר ממה שכל הפסימיסטים והסקפטיים חזו. אנו צריכים להיות רציניים, הסכנות אינן פשוטות, ואני לא חושב שנוכל לפתור את כל הבעיות רק במילים יפות".

במהלך פגישתם מוקדם יותר היום, אמרה קלינטון לפרס "כל חייך הקדשת למען עתיד ישראל וביטחונה. אתה יודע שהשגת השלום היא בראש מעייניה של ישראל ואני שותפה לעמדה זו ומצפה לשיחות. אחרי שביליתי עם שני המנהיגים שעות בשיחות פרטניות אני יכולה להגיד שהם מבינים את ההשלכות מהתוצאות של התהליך. אנו מתפללים לתוצאה שתהיה לטובת כולם".

נשיא המדינה אמר לקלינטון כי "השיחות התחילו ברגל ימין ואני סבור שככל שננוע מהר יותר ייטב לשני הצדדים. לפני כמה חודשים היו שלא האמינו שנעבור משיחות קרבה לשיחות ישירות, והנה אנחנו כאן. אני מאמין שגם אנחנו וגם הפלסטיניים יודעים שאין אלטרנטיבה אחרת".

בהמשך היום תיפגש קלינטון עם שר החוץ אביגדור ליברמן ולאחר מכן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים. אחר כך תיערך פגישה משולשת גם עם אבו מאזן ולאחריה נתניהו ואבו מאזן יוועדו בארבע עיניים.

עדכון ראשון: 10:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully