וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר התייצב בבית משפחת ראדה: רצחתי את תאיר

עידן אבני

15.9.2010 / 12:55

כמעט יממה לאחר שביהמ"ש המחוזי בנצרת הרשיע את רומן זדורוב ברצח הנערה תאיר ראדה, התייצב תושב ראשל"צ בבית המשפחה בקצרין וטען: אני רצחתי את בתכם. הגבר נעצר וטען כי ביקש לבצע פרובוקציה

רומן זדורוב משחזר את רצח תאיר ראדה/משטרה

(צילום: משטרת ישראל, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

תושב ראשון לציון בן 32 הגיע הלילה (רביעי) לבית משפחת ראדה וטען בפני האב כי הוא רוצחה של תאיר ונמלט מהמקום. שוטרי תחנת זבולון הצליחו לאתר את החשוד, יעקב אלגריסי, ועצרו אותו. בחקירתו הראשונית טען כי ביקש לעשות פרובוקציה.

שמואל ראדה, אביה של תאיר, סיפר על שאירע: "הוא נכנס הביתה ואמר: 'אני הרוצח של תאיר'. אמרתי לו: 'בסדר'. הוא אמר: 'מה בסדר? תביא משטרה, תשים לי אזיקים'. הבנתי מיד שזה שטויות. אמרתי לו: 'אם תלך ישר, בסוף, בצד שמאל זה המשטרה'. בשלב מסוים הבן שלי התערב כי הוא הרים את הקול. הבנתי שיש לי עסק עם בנאדם שיש לו בעיה, ואז הוא עזב. התקשרנו למשטרה, הסברתי להם, והם מיד הגיעו".

שתי ניידות של תחנת משטרת הגולן יצאו לכיוון בית המשפחה ופתחו בחיפושים אחריו. במקביל, התברר כי בנם של השכנים רשם את מספר הרכב לאחר שהחשוד עצר ליד ביתו. בעזרת מספר הרכב הצליחו השוטרים לאתר את רכבו של החשוד בתוך מספר דקות.

בצהריים הובא אלגריסי לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בצפת. הוא שוחרר בערבות לאחר שנקבע בהסכמת שני הצדדים כי בשלושת החודשים הקרובים לא ייכנס ליישוב קצרין ולא ייצור קשר עם משפחת ראדה.

ביהמ"ש קבע: מאסר עולם לזדורוב

אתמול הורשע רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה ונידון למאסר עולם. שלושת השופטים - סגן נשיא בית המשפט יצחק כהן והשופטים אסתר הלמן וחיים גלפז – קבעו פה אחד כי זדורוב רצח את ראדה בבית הספר נופי גולן בקצרין, ודחו את טענות ההגנה, כי הוא לכל הפחות זכאי מחמת הספק עקב ה"חורים" הרבים בחקירת המשטרה. "מדובר במארג ראייתי, איכותי, צפוף, אשר לא הותיר ספק בדבר אשמתו של הנאשם רומן זדורוב ברצח", קבעו השופטים.

השופט יצחק כהן ציין בהכרעת הדין, כי "ב-6 בדצמבר 2006 ירדה אפלה על העיר קצרין בצהרי יום". ביהמ"ש קבע כי מעבר להודאות, ישנם סימני אמת רבים ביותר להרשעת זדורוב ובהם, עקבות נעל הנאשם על מכנסי המנוחה, השחזור, ראיות מחזקות ופרטים מוכמנים רבים שרק מי שרצח יכול היה להכירם "אין לנו כיושבים בדין לא חרבות ולא כידונים, לא מטוסים ולא תותחים, בפנינו הראיות כפי שהונחו על שולחננו, ההלכות הקובעות, מצוות המחוקק ושורת ההגיון", נכתב בהכרעת הדין.

אתמול גם הותרה לפרסום קלטת השחזור של רצח תאיר ראדה. בקלטת נראה זדורוב כשהוא משחזר את הרצח ומסביר ברוסית את מעשיו. לפי טענת סניגוריו של זדורוב, עורכי הדין גליל ודוד שפיגל, זדורוב הונחה במהלך השחזור על ידי החוקרים כשהם עוצרים אותו ומובילים אותו לקומה הנכונה בה בוצע הרצח.

(עדכון ראשון: 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully