וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 24 שנים: חשוד ברצח הוסגר מארה"ב

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

15.9.2010 / 8:51

עלי קראעין, החשוד שרצח את אמירה גריף במלון "דיפלומט" בת"א בשנת 1986, הוסגר אמש מארה"ב לישראל. קראעין נמלט ביום הרצח ונעצר בארה"ב ב-2002 בגין ביצוע עבירות הונאה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכה: דורון שטיין)

עלי קראעין, תושב מזרח ירושלים בן 56, הוסגר אמש (רביעי) מארה"ב לישראל בחשד שרצח בשנת 1986 את אמירה גריף במלון "דיפלומט" ברחוב הירקון בתל אביב. קראעין נמלט מהארץ ביום ביצוע הרצח ובשנת 2002 נעצר ונשפט בארה"ב בגין ביצוע עבירות הונאה בהיקף של 6.5 מיליון דולרים. אתמול הוא נחקר על ידי שוטרי צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב ירקון ובית המשפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו בשמונה ימים.

הסגרתו של קראעין התאפשרה הודות לשיתוף פעולה בין המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, חוליית האינטרפול ומרחב ירקון במשטרת ישראל. תיק ההסגרה טופל על-ידי עורכות הדין טל ורנר-קלינג ויעל ביטון מהמחלקה הבינלאומית.

מחקירת הרצח עולה, כי גריף בת ה-24, קיימה מערכת יחסים רומנטית עם קראעין. בליל ה-1.1.86 הלכו השניים ללון יחדיו במלון "דיפלומט" בתל אביב. ככל הנראה, בין השניים התפתח ויכוח שטיבו אינו ברור, אך על פי ההערכות, נבע מכך שגריף ביקשה להיפרד מקראעין. בעקבות כך, קראעין חנק אותה לפי החשד למוות בחדר המלון ונמלט מהמקום.

עוד באותו יום הצליח קראעין לצאת מהארץ לירדן. גורמים במשטרה סיפרו, כי הוא הצליח לעבור בין מספר מדינות תחת זהויות גנובות, עד שבשנת 2002 נעצר והורשע בארה"ב בעבירות מרמה והונאה. בית משפט אמריקאי גזר עליו תשע שנות מאסר. לאחר שנעצר, העבירה ישראל בקשה רשמית לארה"ב להסגרתו. קראעין הוסגר והוטס לישראל מיד עם סיום מעצרו בארה"ב.

על פי רפ"ק רובי קיים, ראש מחלק התשאול במשטרת מרחב ירקון, טען בחקירתו כי לא התכוון לרצוח את חברתו ושהדבר נעשה בשוגג. "אני מצטער, זה לא היה בכוונה", אמר לחוקריו. הוא סיפר כי בליל הרצח חנק את גריף לאחר סכסוך שהתפתח ביניהם. בנוסף, סיפר כי במהלך השנים שלח מכתבים להוריה, בני משפחתה וחבריה של גריף בהם הביע חרטה על המעשה. "אנחנו נמצאים גם כיום בקשר עם בני המשפחה ומספר ימים טרם הסגרתו של קרעאין הודענו על כך למשפחה וכמובן שלמרות שאין הדבר ישיב את בתם, הרי שזו סגירת מעגל מבחינתם". קיים מדגיש כי "זוהי דוגמא לתיק שהיה פתוח מעל לחצי יובל ולמרות זאת לא שקטנו על השמרים ונדאג להביא את האחראים למותה של אמירה לדין".

  • עוד באותו נושא:
  • הסגרה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully