וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי נווה צדק עתרו נגד בניית גורד שחקים נוסף

איילה חננאל

14.9.2010 / 21:47

תושבי נווה צדק יוצאים למאבק משפטי נגד הקמת גורד שחקים נוסף בלב השכונה ההיסטורית שבדרום ת"א. לטענתם, השכונה תהפוך בתוך מספר שנים ל"אי תנועה בין אוטוסטרדות"

מאבקם של תושבי תל אביב נגד בניית רבי הקומות בדרום העיר נמשך. עמותת תושבי נווה צדק הגישה היום (שלישי) עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בעיר על מנת לעצור את בנייתו של מגדל ליבר הנמצא בגבולה הצפון מזרחי, סמוך למגדל נחושתן. העתירה הוגשה לאחר שהוועדה הארצית דחתה את דרישות התושבים והוועדה המקומית, בהן התאמת הבנייה לגובה ואופי האזור.

לדברי יושבת ראש העמותה, עטרה כהן, "מגדל ליבר הוא מגדל נוסף העתיד להיבנות כחלק מחומת המגדלים החוצצת בין שכונת נווה צדק ופלורנטין במסגרת מימוש תכנית שלבים של עיריית ת"א". בעמותה טוענים, כי במסגרת התכנית אמורים לקום סביב השכונה שבעה גורדי שחקים ובליבה, ייסלל כביש מהיר בעל מארבעה נתיבים. לטענתם, "נווה צדק עומדת להיות בתוך כמה שנים שכונה במצור, אי תנועה בין אוטוסטרדות".

במקביל להגשת העתירה פורסמה השבוע החלטת הועדה המחוזית המאשרת את תוכנית תפרי צדק דרום. לטענת עמותת תושבי השכונה, תכנית זו היא "תכנית נקודתית נוספת המתעלמת מהצורך לתכנון כולל ומאפשרת את סלילת כביש שלבים בתוך נווה צדק, אשר יהפוך את השכונה למרכז מסחרי סואן". תושבי השכונה הודיעו כי בכוונתם לפתוח בהליכים משפטיים גם נגד תכנית זו.

מאבק התושבים בתוכנית שלבים ובבניית גורדי השחקים בשכונה ההיסטורית, החל בעקבות הקמתו מגדל נחושתן, גורד השחקים הראשון שנבנה לפניי כשנתיים בנווה צדק. לטענתם, "מגדל נחושתן עומד כעריץ רם, נטע זר ומגלומני בין הבתים הקטנים שסביבו". גורד השחקים ממוקם ברחוב אילת, משתרע על פני שבעה דונם ומתנשא לגובה 180 מטר. הוא מונה 32 קומות ו-300 דירות, בהן מתגוררים בעיקר תושבי חוץ. המגדל הוקם על ידי היזמים לוי קושניר ואלי פפושדו, שגם מתגורר באחת מדירות הפנטהאוז במגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully