וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני חמוש נהרג ברצועה מירי כוח צה"ל

יהושע בריינר וניר יהב

14.9.2010 / 17:57

מקורות פלסטיניים מדווחים כי שני פלסטינים נפצעו כתוצאה מירי של צה"ל לעבר מרכז רצועת עזה. מוקדם יותר ירו חמושים פלסטינים טיל נגד טנקים לעבר כוח של צה"ל. בתקרית זו לא היו נפגעים

שוב חילופי אש ברצועת עזה: כוח צה"ל ירה הערב (שלישי) אל עבר חוליית מחבלים, ששיגרה בשעות הצהריים טיל נגד-טנקים לעבר כוח שעסק בפעילות מבצעית בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. הכוח ירה פגזי טנק וירה מנשק קל, וככל הנראה נהרג חמוש אחד. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. הפלסטינים מדווחים על שני פצועים באזור ג'חר א-דיכ ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה.

ביום ראשון דווח כי כוח צה"ל ירה לעבר חוליית חמושים שהתקרבה לגדר המערכת סמוך לקיבוץ ארז, וככל הנראה ניסתה לחצות את הגבול לשטח ישראל. עוד נטען כי בין הפלסטינים לחיילים התפתחו חילופי אש והפלסטינים אף ירו פצצות מרגמה לעבר החיילים. ברצועה דווח על שלושה הרוגים ושלושה פצועים. עם זאת, הפלסטינים טענו כי שניים מההרוגים הם רועי צאן שפעלו בשדה, בני משפחה אחת. לטענתם, ההרוגים הינם איברהים אבו אסעד, בן 85, נכדו, חוסאם אבו אסעד, בן 17, ואיסמעיל אבו עודה, בן 21.

לאחר חקירת התקרית, הודו היום בצה"ל כי הסב הפלסטיני ונכדו שנהרגו סמוך לבית חנון מירי של צה"ל לא היו מעורבים בתקרית עם הכוחות, ושלושת הפלסטינים שנחשדו כמי שעמדו לירות טיל נ"ט אל עבר הכוחות היו ככל הנראה אוספי מתכות. הכוחות, שחשדו כי מדובר בחולייה, פתחו לעברם באש, ממנו נפגע אחד מהשלושה. לאחר מכן ירו הכוחות אל עבר מבנה אליו נמלטו האחרים, שם שהו הסב ונכדו שנהרגו מהירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully