וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דן עם אבו מאזן בנוגע להקפאת הבנייה

14.9.2010 / 17:08

במפגש האחרון שקיימו ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית בשארם, הועלה גם נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בהתאם להחלטה לשמור על דיסקרטיות השיחות, לא נמסרו פרטים על סיכומים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עורך וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דנו היום (שלישי) במהלך פגישתם האחרונה בשארם בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות ובנושאים נוספים, אולם נכון לעכשיו לא נמסרו פרטים על דברים שסוכמו בין הצדדים. בפגישה שבה נכחה מזכירת המדינה קלינטון, נערכה בהשתתפות יו"ר צוות המשא ומתן של הפלסטינים סאיב עריקאת ויו"ר צוות המשא ומתן הישראלי יצחק מולכו. עיקרה היה שרטוט הנחיות לגבי הכנת סבב המפגשים הבאים בעוד שבועיים.

מחר ייפגש נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון במעונו בירושלים ולאחר מכן תיערך פגישה משולשת גם עם אבו מאזן. כמו כן צפויה להיערך מחר גם פגישה בארבע עיניים בין נתניהו ואבו מאזן. בין היתר הצדדים סיכמו ביניהם שוב לשמור על הדיסקרטיות של השיחות.

בצהריים נפגש עם נתניהו ואבו מאזן גם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל. "היה דיון מעמיק ופרטני בחלק מנושאי הליבה, אולם לא אפרט באילו נושאים דנו", אמר מיטשל במסיבת עיתונאים שערך בשארם א-שייח'. מיטשל הבהיר פעם נוספת כי ארצות הברית סבורה ש"הגיוני להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, מכיוון שהשיחות מתקדמות בצורה קונסטרוקטיבית".

לדברי השליח האמריקאי, "נתניהו ואבו מאזן הביעו את רצונם לנהל משא ומתן ברצון טוב וברצינות. שני הצדדים חזרו על ההתחייבות למנוע אלימות ולשמור על הביטחון". הוא הבהיר כי "השיחות צריכות להתנהל באופן דיסקרטי" והתייחס גם לעמדת ארצות הברית. "אנחנו מחויבים לפתרון שישמור על ביטחון ישראל ועל פלסטין עצמאית", אמר מיטשל. "שני הצדדים צריכים לנקוט בצעדים כדי לשמור על אווירה חיובית. אנו מתקדמים בכיוון הנכון. ארה"ב תמשיך לגלות מעורבות פעילה ולעמוד לצד המנהיגים שיצטרכו לקבל החלטות קשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully