וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבקה חשודה נשלחה לשגרירויות בישראל

איילה חננאל ואריאל נוי

14.9.2010 / 16:15

שגרירויות שבדיה, ספרד וארצות הברית בישראל קיבלו מעטפות ובהן אבקה לבנה חשודה ומכתב איום עליו צוייר צלב קרס. שוטרים מתחנת לב ת"א נקראו לשגרירויות ופתחו בחקירה

דייב שחר

(צלם: דייב שחר, עורכת וידיאו יותם בן דוד)

שגרירויות שבדיה, ספרד וארצות הברית בישראל קיבלו מעטפות ובהן אבקה לבנה חשודה ומכתב מצורף. צוות שוטרים של תחנת לב ת"א נקרא לשגרירויות ופתח בחקירה. עובדת של השגרירות האמריקאית, ברחוב הירקון בתל אביב, פתחה את המכתב, שבו נמצא חומר חשוד ומכתב איום על ממשלת ישראל, עליו צוייר גם צלב קרס.

למקום הגיעו ניידת של יחידת "אלמוג" לטיפול בחומרים מסוכנים, השייכת למרחב כיבוי אש תל אביב. היחידה, בפיקודו של רש"פ משנה ליאור טיראני, החלה בפעילות של פינוי ובידוד העובדים שבאו במגע עם המעטפה. את השגרירות לא היה צריך לפנות מכיוון שהעובדים לא שהו במקום אלא רק אילו המטפלים בדואר הנכנס.

העובדת שבאה במגע עם האבקה ועובד נוסף שהיה עימה בודדו בחדרים נפרדים על מנת לבצע בהם תהליך טיהור שכלל שטיפה. "פעלנו לפי הנוהל של בידוד. אנחנו כבר מיומנים בכך", סיפר טיראני.

לדברי טיראני, שני העובדים מבודדים כרגע וקיבלו מסיכה נשימתית וחליפת חומרים מסוכנים. "נאלץ לטפל בבגדים המזוהמים כדי שנוכל לשטוף אותם בעזרת הכלים שהבאנו. אנחנו מתייחסים אל זה כאל חומר ביולוגי מסוכן, אך אין באפשרותנו לבדוק את החומר בשטח, לכן הוא נשלח למעבדה של משרד הבריאות".

אין כוונה לפנות את השגרירויות, אלא רק לבודד את החדרים בהם התגלתה האבקה. רס"ר שרון ביתן, מ"מ דובר כיבוי אש בתל אביב, מסר לוואלה! חדשות כי "התקבלה הודעה מהשגרירות האמריקאית על מעטפה עם אבקה לבנה. צוות מכיבוי אש תל אביב אטם וניטרל את האזור, וצוות של המשרד לאיכות הסביבה הגיע גם הוא לשגרירות ובדק את החומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully