וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: נשים שומרות הרבה יותר על כללי הנימוס

גיל סימה

14.9.2010 / 15:50

סקר שבדק את כישורי ההתנהגות בחברה הישראלית גילה כי המין החזק מצליח לשמור על כללי הנימוס הרבה יותר מאשר הזכרים. עוד עלה כי בחברה החרדית שומרים יותר על נימוס מאשר בקרב החילונים

מסקר חדש המתפרסם היום (שלישי) עולה כי נשים שומרות על כללי הנימוס יותר מאשר הגברים וכי בחברה החרדית יותר מנומסים מאשר מבחברה החילונית. עוד עולה בסקר כי רכישת השכלה אינה מבטיחה דווקא התנהגות מנומסת יותר בקרב הציבור הישראלי. הסקר אשר בוצע על ידי מכון דחף עבור מכון ירושלים לחקר שווקים, אינו מוצא כל קשר בין מספר שנות הלימוד לכללי נימוס נאותים. הסקר מעלה את הטענה כי מערכת החינוך מתמקדת יותר בהענקת כישורים לימודיים ופחות בכישורי התנהגות הבאים לידי ביטוי בנימוס, התמדה, מוטיבציה ושליטה עצמית.

יחד עם זאת נראה כי משתלם להיות מנומס. זאת לאור הנתונים לפיהם ככל שאדם מנומס יותר כך הכנסתו גבוהה יותר. מהסקר עולה כי מדובר בעליה של קרוב לשישה אחוזים בגובה ההכנסה המשפחתית. "מערכת החינוך מזניחה כישורים אשר שוק העבודה מוצא לנכון לתגמל ועל כן היא נכשלת בתפקידה", נאמר בנייר העמדה המצורף לממצאי הסקר.

עוד עולה מהסקר שרמת הנימוס יורדת ככל שהנסקר צעיר יותר. גם בקרב העולים החדשים נרשמה רמת נימוס גבוהה יותר. על פי הממצאים קיבלו העולים ציון הגבוה ב-9% אל מול חבריהם הצברים, ילידי הארץ. "החברה הישראלית על כל מוסדותיה מוציאה מתוכה אנשים בעלי נימוסים ירודים יותר מאשר בעבר מה שהופך את המדינה למקום שפחות נעים לחיות בו", נאמר במסגרת הסקר.

ממה מורכב חוסר הנימוס הישראלי?

מהסקר עולה כי ישראל הממוקמת במקום הראשון בעולם בהחזקת מכשירי טלפון ניידים. ישראל מצטיינת גם בקולניות ובגסות של תושביה בעת שיחה. 78% מהמשיבים ענו כי הם נתקלים בתופעה הזו וזה מעצבן אותם, זאת אל מול 49% מסקר דומה שנערך בארה"ב. עוד מסתבר כי המקום בו הישראלים נתקלים בגסות המשמעותית ביותר מתגלה במרכזי קניות ובמשרדי הממשלה.

"העובדה שלא נמצא קשר בין השכלה לנימוס אך כן נמצא קשר בין הכנסה לנימוס מלמדת שעל ראשי מערכת החינוך לעשות חשיבה מחדש ביחס ליעדיה ושיטותיה", אומרים מחברי הסקר אשר נערך בקרב 922 נסקרים בוגרים.

  • עוד באותו נושא:
  • נימוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully