וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים לא קיבלו משכורת, התלמידים הרוויחו

גיל סימה

14.9.2010 / 14:23

מורי בית הספר התיכון במזכרת בתיה השביתו היום את הלימודים, לאחר שגילו כי הם לא קיבלו את משכורות חודש אוגוסט. ארגון המורים: "מדובר בשביתה פראית"

מורי החטיבה העליונה בתיכון יצחק רבין במזכרת בתיה השביתו הבוקר (שלישי) את הלימודים במחאה על כך שלא קיבלו את משכורותיהם. המורים הגיעו לבית הספר, אולם לאחר מספר דקות במהלכן הם התגודדו בחדר המורים והבינו כי לא קיבלו את משכורות חודש אוגוסט, הכריזו המורים באופן ספונטני כי הלימודים היום לא יתקיימו ושחררו את התלמידים לבתיהם.

תיכון רבין הוא התיכון היחיד ביישוב, והוא מאגד תלמידים מיישובי הסביבה. בסך הכול לומדים בו קרוב ל-1,000 תלמידים אשר מחציתם קיבלו הבוקר את הבשורה המפתיעה על יום חופש באמצע שבוע לימודים שגרתי.

בארגון המורים אומרים כי שביתת המורים מוגדרת כ"שביתה פראית" והיא לא הוכרזה במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז באופן מסודר. בארגון אומרים כי על פי הנתונים, אי תשלום המשכורות נובע מסכסוך כספי בין המועצה המקומית למשרד החינוך, ופגישה בין הגורמים הרלבנטיים אמורה להתקיים עוד היום לשם גישור על הפערים וחזרת המורים לבית הספר.

בצאת התלמידים מהתיכון אמר אחד מהם לוואלה חדשות: "יש! יום חופש, הולכים לעשן נרגילה".

ראש המועצה המקומית מזכרת בתיה מאיר דהן הסביר כי מקורו של הסכסוך הוא בהעברת סמכות העמותה עמה מנהלת המועצה את התיכון. לדבריו, זו "תקלה שהכסף למשכורות המורים לא נמצא. היום המורים הודיעו באופן חדד צדדי להורי התלמידים שיגיעו לביה"ס כדי לקחת את התלמידים לבתיהם. הטיפול אותם מורים ייעשה בכלים המשמעתיים", אמר דהן והוסיף כי בינתיים נראה כי הסכסוך נמצא בשלבי סיום וכי הלימודיים צפויים להתנהל מחר כסדרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully