וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רה"מ הציע לאסד לגבש הסכם בתוך שנה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.9.2010 / 11:10

עיתון כוויתי דיווח מפי מקורות ישראליים המוגדרים "מהימנים" כי רה"מ העביר מסר לנשיא סוריה, לפיו ניתן להגיע בתוך שנה להסכם מסגרת בין שתי המדינות. ההסדר, כך נטען, צפוי לכלול הסכמה לנסיגה מרמת הגולן בתוך 10 עד 15 שנה

בימים האחרונים העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לנשיא סוריה בשאר אסד דרך מתווך אמריקאי, בו אמר לו כי ישראל וסוריה יכולות להגיע להסכם מסגרת בתוך שנה. כך מסרו הבוקר (שלישי) גורמים מדיניים בישראל המוגדרים "מהימנים" לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה". לדבריהם, במסר לאסד ציין נתניהו כי הצדדים יחתמו על הסכם שלום במסגרתו תשיב ישראל את רמת הגולן בתקופה שתתפרש על 10 עד 15 שנה.

לדברי המקורות, ההצעה של נתניהו דומה לדרך שבה הוא מתכוון לשאת ולתת עם הפלסטינים, דהיינו: כשייחתם הסכם שלום עם הפלסטינים, הוא יבוצע בשלבים. "הקמת מדינה פלסטינית תיקח לפחות 15 שנה", הוסיפו. הם גילו עוד כי בתקופה האחרונה חלה התפתחות חיובית במסלול הישראלי-סורי והוסיפו כי בחודשים הקרובים "נהיה עדים להתפתחויות חשובות נוספות".

אתמול דיווח ערוץ 10 כי בימים האחרונים הגיעו לראש הממשלה שני שליחים אמריקאיים רשמיים ובידיהם מסר סורי. אחד השליחים, פרד הוף, אף נפגש אישית עם נשיא סוריה בשאר אסד והביא לנתניהו מסר ממנו. עוד דווח כי אסד הודיע לנתניהו דרך השליחים כי הוא מוכן למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. בתמורה, על פי הדיווח, דרש מארה"ב לחדש את פיקדון הגולן.

אתמול נועד אסד עם השליח הצרפתי לנושא המשא ומתן בין ישראל לסוריה, ז'אן קלוד קוסראן, ודן עמו בקידום תהליך השלום. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה כי השליח קוסראן העביר לאסד איגרת מנשיא צרפת ניקולא סרקוזי, בה הדגיש האחרון את רצונו להדק את היחסים בין המדינות ולהמשיך בהתייעצויות ההדדיות. על פי הדיווח, אסד הבהיר כי ארצו מעוניינת בהשגת שלום צודק וכולל המבוסס על החלטות האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully