וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב בשחור לבן: סין תובעת את יפן בגלל פנדה

טליה שחר

14.9.2010 / 12:16

הרשויות בבייג'ינג מתכוונות לתבוע מיפן פיצויים בגובה חצי מיליון דולר, לאחר שפנדה סיני בשם שינג שינג שהושאל לגן חיות יפני - מת מהתקף לב. זאת במסגרת תהליך של הוצאת זרעו כדי לעבר את בת זוגו

כאילו יחסי סין ויפן אינם מתוחים מספיק, נודע כי בייג'ינג מתכוונת לתבוע גן חיות יפני בגין מותו של דב פנדה ענק בן 14 שהושאל לו לפני שמונה שנים.

צוות מומחים מסין חושדים ששינג שינג מת מהתקף לב, מפני שניתנה לו מנת יתר של חומרי הרדמה בעת הוצאת זרעו על מנת לעבר את בת זוגו טאן טאן. כך דיווח העיתון הסיני "ציינה דיילי". המומחים תהו מדוע בוצע התהליך בזמן שאינו תקופת ההזדווגות של הפנדה. רשות היערות הסינית ביקשה מהנהלת גן החיות לשמור על גופתו של ששינג שינג ומומחים מטעמה יצאו ליפן לחקור את המקרה.

שינג שינג, אחד מעשרת דבי הפנדה הסינים שהושאלו ליפן, חי בגן החיות אוג'י בעיר הנמל קובה מאז 2002, ובאחרונה הוארכה שהותו בחמש שנים אחרונות. עובדי גן החיות ניסו ללא הצלחה להרבות את שינג שינג. ב-2007 בת זוגו ילדה גור מת, ושנה לאחר מכן גור נוסף שמת מספר ימים אחרי לידתו. תקופת הרבייה של הפנדות היא קצרה מאוד, ואורכת רק כשלושה ימים בשנה. לכן נאלצים מספר גני חיות להשתמש בהפריה מלאכותית על מנת להגדיל את אוכלוסיית הפנדות העולמית.

לפי רשות היערות הסינית, בהסכם הרבייה בין הצדדים כלול סעיף הקובע פיצוי של 500,000 דולרים במקרה שהפנדה ימות. כך דיווח ה"צ'יינה דיילי".

הידיעות על כוונותיה של סין מגיעות על רקע מתיחות דיפלומטית בין שתי המדינות לאחר שיפן עצרה בשבוע שעבר רב חובל של אוניית דיג סינית שהתנגשה באוניית סיור יפנית באזור שרשרת איים בים מזרח סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully