וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן: הבנייה בהתנחלויות היא עניין שולי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.9.2010 / 8:37

רגע לפני תחילת הסבב השני של המו"מ בין ישראל לפלסטינים, השר לענייני מיעוטים מפחית בחשיבותה של הקפאת הבנייה ואומר כי ישראל עשתה טעות קשה כשלא אימצה את יוזמת השלום הערבית

"נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות לעומת סוגיות הליבה הוא נושא זניח, שלא כדאי שהמשא ומתן ייפול בגללו. כל עוד מתנהל משא ומתן יש להמשיך בהקפאה". כך אמר הבוקר (שלישי) השר לענייני מיעוטים פרופ' אבישי ברוורמן, בראיון שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. רגע לפני פתיחת סבב השיחות השני של המשא ומתן הישיר אמר עוד השר ברוורמן כי ישראל עשתה טעות קשה כשלא אימצה את יוזמת השלום הערבית.

"אני מקווה שראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן ימשיכו במשא ומתן וימצאו נוסחה הגיונית ומקובלת לעניין הקפאת הבנייה בהתנחלויות", אמר ברוורמן. "יחד עם זאת, הבנייה בהתנחלויות היא עניין שולי לעומת הסוגיות המרכזיות. מה שחשוב לישראל זה הביטחון, הגבולות, ירושלים ומציאת פשרה ביתר סוגיות הליבה. אלו הן המבחן האמיתי".

בהתייחסות להצהרותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן, לפיהן אין סיכוי להגיע להסדר עם הפלסטינים בשנים הקרובות, חזר ברוורמן על קריאתו לפטר את ליברמן: "הצעתי שליברמן יתפטר או שראש הממשלה יפטר אותו, אם הוא לא מסוגל למלא את תפקידו כשר החוץ". השר הוסיף ואמר כי נתניהו עומד בפני הזדמנות היסטורית: "הגיע הזמן לקבל החלטות. אין מקום לתמרונים. אם הוא רוצה לקבל החלטה היסטורית, הוא יכול לעשות זאת.

"לו הייתי ראש הממשלה, הייתי מכריז על כך שאני מאמץ את יוזמת השלום הערבית, משום שמדובר ביוזמה היסטורית לכינון שלום כולל עם האומה הערבית כולה", הוסיף השר ברוורמן. "ראש הממשלה אריאל שרון עשה טעות קשה בטיפול שלו ביוזמה. היה עליו לאמץ אותה. איני אומר שעלינו לקבל אותה ככתבה וכלשונה אלא כבסיס לפשרה", הסביר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully