וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אפרתי: על ערעור מעליב

רוני אלוני-סדובניק

14.9.2010 / 7:48

עורכי דינו של ארז אפרתי הגישו ערעור על חומרת העונש שקיבל בטענה המקוממת כי למעשה הוא ניזוק לא פחות מהנפגעת מעצם האירוע. עוד טען אפרתי, שנידון לשמונה שנות מאסר, כי "לא נגרם למתלוננת נזק פיזי ממשי מלבד מספר חבלות מינוריות בחומרתן, עם כל ההבנה למצבה של הצעירה".

* * *

האומנם לא נגרם לנפגעת כל נזק פיזי? ובכן, טעותם של אפרתי ועורכי דינו היא טעות רווחת המבחינה בין נזק פיזי לנזק נפשי. אבל הטלת מום נפשי בנערה וחילול כבודה וטהרת חייה מהווים נזק פיזי לכל דבר ועניין, גם אם אין רואים את הנזק בעין. לפי כל המחקרים, הטראומה שהנפגעות לוקות בה לאחר מקרי אונס ממשיכה להדהד במעגלי חייהן עוד שנים רבות. רבות מהנפגעות נאלצות להתמודד עם הפרעות ריכוז ובעיות קשב, חוסר אנרגיה, דיכאון ועצבות, הרס התקשורת הבין?אישית, עיסוק אובססיבי ומתיש בשאלות קיומיות, עייפות כרונית, חרדות, התפרצויות וייאוש, ובעיקר חיים בתחושת פגימות וחוסר שלמות. אני מאחלת לנפגעת שלא תסבול מהתופעות הללו, אבל אפרתי לא יכול לטעון כי לא גרם לה נזק.

בשנים האחרונות החלו להיערם מחקרים מדעיים בכל העולם המצביעים על הנזק המוחשי הכבד שנגרם לנפגעות תקיפה מינית.

זו גם היתה הסיבה לכך שביוני 2008 החליטה מועצת הביטחון של האו"ם כי אונס ועבירות מין הם פשע מלחמה לכל דבר ועניין. עליית מדרגה זו בהבנת גודל אסונה של אישה שגופה חולל בכוח חייבת לקבל ביטוי גם בהחלטת בית המשפט בערעור שהגיש אפרתי.

כבוד האישה הוא כבוד גופה, נשמתה וחייה. המחיר לחילול כבודה של אישה, נערה וילדה הוא מחיר חברתי, נפשי, מנטלי, מעמדי ומשפחתי.

* * *

בעיה נוספת בערעור שהגיש אפרתי טמונה בכך שנשים רבות נמנעות מלכתחילה לנהל מאבק משפטי רק משום החשש כי מערכת בתי המשפט והחוק לא יעריכו נכונה את הנזק הנפשי שספגו. חילול גוף האישה ונפשה חייב להפוך ל"אם כל הנזקים", ומשקלו של העונש צריך להיאמד בהתאם לכך.

בדבר טיעוניו המבישים של אפרתי לגבי הנזק שנגרם לו באופן אישי, ראוי היה שיביט במציאות במשקפיים אנוכיים פחות. נכון, מסלול חייו נפגע, אולם הוא האיש שאחראי לכך, ולא אף אחד אחר. אפרתי יכול לבוא בטענות רק לעצמו לגבי הנזק שנגרם לו.

* * *

ואגב, הנזק שהוא גרם מתפרס על פני אנשים נוספים: הוא גרם נזק לארוסתו, לבני משפחתו, לבני משפחתה של הנפגעת, לשם הטוב של היחידה שבה הוא שירת. כולי תקווה שהנזקים שגרם לא יהיו בלתי הפיכים - אבל את המחיר עליו לשלם, ובטח שעליו להימנע מניסיון להקל ראש בעבירות שביצע.

  • עוד באותו נושא:
  • ארז אפרתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully