וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן הסדר עם ענת קם: לא תואשם בריגול

14.9.2010 / 0:05

פרקליטי החיילת לשעבר שהואשמה בין השאר במסירת מידע סודי בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, מנהלים מגעים לגיבוש הסדר טיעון לפיו יוסר הסעיף הזה מכתב האישום נגדה. לפי ההסדר המסתמן, היא תואשם "רק" במסירה ובהחזקה של מידע סודי

לקראת עסקת טיעון? פרקליטיה של ענת קם, הנאשמת במסירת מידע סודי לעיתונאי אורי בלאו, מקיימים באחרונה מגעים עם פרקליטות המדינה במטרה להגיע להסדר טיעון בתיק, לפיו יוסרו מכתב האישום נגדה הסעיפים הנוגעים לריגול וכוונה לפגוע בביטחון המדינה. עורכי הדין איתן להמן ואביגדור פלדמן, המייצגים את קם, סירבו להתייחס לכך, אולם בערוץ 2 פורסם אמש (שני) כי זה ההסדר שצפוי להיחתם.

על פי המסתמן, סעיף מסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה יוסר מכתב האישום, וקם תואשם ככל הנראה "רק" במסירת מידע שלא בסמכות. עוד דווח כי לא הושגה הסכמה בין הצדדים בסוגיית העונש, וכי היא תידון בבית המשפט.

לפי כתב האישום שהוגש נגד קם, היא העבירה לידי בלאו למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, לרבות בסיווג של "סודי ביותר". לקם מיוחסות שתי עבירות של ריגול חמור: מסירה של ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (עבירה שדינה מאסר עולם), ועבירה של איסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (עבירה שדינה עד 15 שנות מאסר). קם נעצרה על ידי השב"כ בדצמבר 2009. היא נחקרה, ולאחר מכן הושמה במעצר בית.

על בסיס חלק מהמסמכים שהעבירה קם לבלאו, זה פרסם בנובמבר 2008 כתבה שעסקה בחיסולים של פלסטינים בגדה. בין השאר נחשפו בכתבה, שקיבלה אישור של הצנזורה הצבאית לפני פרסומה, דיונים מבצעיים, שמהם עולה לכאורה, שצה"ל מתעלם מהחלטות בג"ץ בנוגע לחיסולים. עוד נטען בכתבה, שבפיקוד המרכז הורו על חיסולים גם במקרים שבהם ניתן היה לעצור את המבוקשים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

(עדכון ראשון: 13.09.2010 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully