וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר יוכרע: האם זדורוב רצח את תאיר ראדה?

עידן אבני

14.9.2010 / 0:07

ארבע שנים אחרי שגופתה של תאיר ראדה בת ה-13 נמצאה בתא שירותים בבי"ס ברמת הגולן, תינתן היום ההכרעה במשפט נגד רומן זדורוב שהואשם ברציחתה

פרשת הרצח שזעזעה את המדינה לפני כארבע שנים צפויה להגיע היום (שלישי) לידי הכרעה. שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת - סגן נשיא בית המשפט יצחק כהן והשופטים אסתר הלמן וחיים גלפז - יכריעו האם רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה, או שמא, כפי שטוענת ההגנה, הוא לכל הפחות זכאי מחמת הספק עקב ה"חורים" הרבים בחקירת המשטרה.

גופתה של תאיר ראדה בת ה-13, תלמידת כיתה ח' בבית הספר נופי גולן בקצרין, התגלתה נעולה בתא שירותים בקומה השנייה של בית הספר. שמואל ואילנה, הוריה של תאיר, דיווחו כי היא לא שבה מבית הספר, וצוותי מתנדבים פתחו בסריקות אחריה. לבסוף נמצאה הגופה כשגרונה משוסף. על פי סימני הדם, שטף הרוצח את ידיו בשירותי הבנים בקומה הראשונה של בית הספר.

במהלך החקירה בדקה המשטרה כיווני חקירה רבים. בין היתר עלה החשד כי האנס בני סלע שברח מהכלא באותה תקופה היה מעורב בפרשה. צוות חקירה מיוחד של ימ"ר גליל עצר בתחילה נווד ששהה בסמוך לבית הספר ולאחר מכן את גנן ביה"ס. בסופו של דבר נעצר רומן זדורוב, פועל בניין בן 32 שעבד ביום הרצח בשטח בית הספר.

בעדותו של זדורוב היו חורים רבים. הוא התקשה להסביר היכן הבגדים שלבש ביום הרצח וטען כי זרק אותם ואת נעליו. כמו כן להב הסכין עמו עבד הוחלפה. מנגד, החוקרים לא מצאו טביעות אצבע בזירת הרצח. בהמשך הוכנס לתא המעצר של זדורוב מדובב משטרתי בשם "ארתור" שהצליח לשבור אותו. הוא הודה ברצח בפני החוקרים ואף שחזר אותו מול מצלמות המשטרה.

נציגי המשטרה מיהרו לכנס מסיבת עיתונאים בה הוכרז כי הרוצח נמצא בידיהם. כמו כן טענה המשטרה כי לזדורוב, ששהה בארץ במעמד של תושב ארעי לאחר שהיגר לארץ מרוסיה, עבר של אירועים אלימים. אלא שזדורוב חזר בו מהודאתו וטען כי החוקרים לחצו עליו והנחו אותו כיצד לשחזר את הרצח. להגנתו הצטרפו גם בני משפחת ראדה ששללו מכל וכל את טענתו של זדורוב כי תאיר ביקשה ממנו סיגרייה. בנוסף, הם טענו כי המשטרה לא עשתה עבודתה נאמנה. ב-2007 הוגש נגד זדורוב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת.

ומה אתם חושבים?

האם הצליחה המשטרה לשים את ידיה על הרוצח האמיתי? או שמא זדורוב אכן הודה בכפייה ברצח בעקבות לחץ משטרתי, והרוצח האמיתי עדיין מסתובב חופשי?

(עדכון ראשון: 13.09.2010 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully