וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמונה שעות: השביתה בנתב"ג הסתיימה

גיל סימה

13.9.2010 / 16:29

אחרי שעות של עיכובים ושיבושים בפעילות נמל התעופה בן גוריון, הגיעו עובדי רשות שדות התעופה להסכמה עם משרדי האוצר והתחבורה בנושא הבטחת כספי הפנסיה שלהם. בעקבות זאת, חוזרים הבודקים ועובדי השינוע לפעול באופן מלא

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

שביתת עובדי רשות שדות התעופה הסתיימה אחר הצהרים (שני), זאת לאחר שנפתרה המחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה בתיווך ההסתדרות. במסגרת הסיכום שהושג, יובטחו כספי הפנסיה של העובדים. עוד מציינים בהסתדרות, כי כל דרישותיהם של העובדים להבטחת כספי הפנסיה הושגו במלואן. הבוקר החליט ועד העובדים של רשות שדות התעופה להשבית את כל הפעילות בנתב"ג. במסגרת השביתה מטוסים הורשו לנחות, אך העובדים לא פרקו את המטען.

במסגרת הסיכום שהושג בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן ופנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות התעופה האזרחית, הוחלט כי יו"ר רשות שדות התעופה יהיה אחראי להעביר את כספי הפנסיה של העובדים לחשבון נאמנות לא יאוחר מ-60 ימים.

ניסנקורן, שניהל את המשא ומתן אמר מיד לאחר השגתו כי "אני שמח שהצלחנו להבטיח את כספי הפנסיה של העובדים והגמלאים. יחד עם זאת חבל שנאלצנו לצאת לשביתה בעל כורחנו ושהגורמים הממשלתיים לא השכילו לפתור את המחלוקת לפני כן". יו"ר ועד העובדים, פינחס עידן אמר: "יצאנו למאבק צודק ואנחנו שמחים שהצלחנו להבטיח את עתידם של העובדים והגמלאים ברשות שדות התעופה. השגנו את היעד להבטחת כספי הפנסיה וזה היה הדבר החשוב".

שר האוצר יובל שטייניץ, שהיה מעורב במשא ומתן התייחס להסכם שהושג. לדבריו, "היתה חשיבות גדולה לייצר פתרון שיביא לסיום השביתה תוך פרק זמן קצר. אני שמח שהצלחנו לצמצם את הפגיעה והסבל באזרחי ישראל והבאנו להפסקת השביתה תוך שיתוף פעולה עם משרד התחבורה, הנהלת רשות שדות התעופה והעובדים".

השביתה, שארכה מספר שעות, גרמה לעיכובים רבים בהמראות ובנחיתות ולתסכול רב בקרב הנוסעים. רבים מהנוסעים שנחתו בישראל המתינו במשך שעות למזוודותיהם וחלקם אף נסעו לביתם ללא המטען. בצעד יוצא דופן, אושרה פריקת המטען ממטוס שהגיע עמוס מתפללים מאומן שבאוקראינה, וזאת בכדי שיוכל להמריא בחזרה ולהביא מתפללים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully