וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאר סעיד שוחרר ממאסר: "חשבו שאני מרגל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.9.2010 / 13:30

פעיל בל"ד שהורשע במתן שירות להתארגנות בלתי מותרת, שוחרר ממאסרו בבית הכלא גלבוע. עם שחרורו אמר סעיד כי "השב"כ עלה על עץ גבוה ולא ידע כיצד לרדת ממנו"

פעיל בל"ד ד"ר עומאר סעיד, שהורשע במתן שירות להתארגנות בלתי מותרת ונשלח לשבעה חודשי מאסר, שוחרר היום (שני) מבית הכלא גלבוע לאחר שסיים לרצות את עונשו. בחודש אפריל האחרון נעצר ד"ר סעיד, תושב כפר כנא בן 50, בחשד לריגול. יחד עימו נעצר גם הפעיל הפוליטי אמיר מח'ול. מאסרו של סעיד קוצר בשליש.

ד"ר סעיד אמר לאתר "אל-ערב" לאחר שחרורו, כי "השב"כ עלה על עץ גבוה ולא ידע כיצד לרדת ממנו". לדבריו, ההוכחה הטובה ביותר לכך היא שחרורו מהכלא תוך קיצור שליש ממאסרו: "אם טענותיהם היו נכונות, הרי שהייתי צריך להיות בכלא שנים על גבי שנים. הם חשבו שאני ואמיר מח'ול מרגלים. הם הכניסו אותי לחדרים שהיו בהם אנשים שעובדים עבורם ושניסו להוציא ממני הודאה. הרגשתי שהם לא מעוניינים בעובדות בכלל".

מזכ"ל מפלגת בל"ד, עווד עבד אל-פתאח, אמר בתגובה, כי שחרורו של ד"ר סעיד מוכיח כמה הממסד הביטחוני "מנפח" ומקים רעש מוגזם סביב פרשיות שמעורבים בהם פעילים ערבים-ישראלים. "אם נשווה את ההאשמות השקריות שהופנו נגד ד"ר סעיד לסעיפים שבסופו של דבר הוא הורשע בהם, נבין את גודל העוול שנגרם לחברנו ד"ר סעיד. מההתחלה אמרנו שאין שום סיבה לעצור אותו ולו ליום אחד".

אל-פתאח הוסיף כי "הלוחם והאינטלקטואל ד"ר סעיד שב אל חיק משפחתו, חבריו ובני עמו על מנת להמשיך בחייו הרגילים ובפעילותו החוקית למען החברה והעם. אנחנו עומדים בפני תכנית ישראלית ומדיניות דיכוי נגד עמנו שכל יום משנות את צורתן. אלא שכל התכניות הללו יתנפצו על סלעי העמידה האיתנה של לוחמינו".

בסוף חודש מאי הואשם סעיד כי נפגש עם סוכן חיזבאללה במספר הזדמנויות שונות ומסר שמות של שני ערבים ישראלים שמומלץ לנסות לגייס אותם לשורות הארגון. העבירות שיוחסו לסעיד: יצירת מגע עם סוכן חוץ והעברת ידיעות שעלולות להיות לתועלת האויב. בתחילת יולי הושג הסדר טיעון עם סעיד, לפיו הוא לא יואשם במגע עם סוכן חיזבאללה ובמתן ידיעה לתועלת האויב, אלא במתן שירות להתאגדות בלתי-חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully