וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אחמדינג'ד התעמת עם שר החוץ שלו"

ניר יהב

13.9.2010 / 9:36

רשת "אל-ערביה" דיווחה כי הנשיא האירני התעמת עם מנושהר מותקי, על רקע התעלמותו של אחמדינג'ד ממשרד החוץ ומתפקידיו. לפי הדיווח, מותקי מאיים להתפטר מתפקידו

בין נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לבין שר החוץ שלו מנושהר מותקי שוררת מתיחות קשה על רקע התעלמותו של נשיא אירן ממשרד החוץ ומתפקידיו – כך דיווחה היום (שני) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה". על פי הדיווח, נשיא אירן מרכיב בעצמו את המשלחת המלווה אותו לנסיעותיו לחו"ל, בין השאר ללבנון בחודש הבא, ובכך הוא מתעלם מתפקידו של משרד החוץ האירני האמור לעשות זאת. לאור זאת, מאיים שר החוץ האירני להתפטר מתפקידו.

על פי הדיווח ברשת, מותקי גם אינו שבע רצון מהתבטאויותיהם של אחמדינג'ד ואנשיו בנוגע לנושאים אזוריים ובינלאומיים. מותקי זעם על התבטאויותיו של עוזרו של אחמדינג'ד בנוגע לחלקם של הטורקים בשואת הארמנים, דבר שהרגיז את טורקיה ודרדר קשות את יחסי שתי המדינות. "מותקי סבור שהתבטאויותיו של אחמדינג'ד מחבלות במאמצי משרד החוץ האירני להקל בסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן", מסרו המקורות.

עוד דווח כי 120 חברי פרלמנט שמרנים באירן הזהירו את נשיא אירן שלא ינקוט בצעדים שיובילו לפיטוריו של מותקי, כלומר שיפסיק להרכיב משלחות לחו"ל מבלי להתייעץ עם משרד החוץ. "ההתנהגות הזו כלפי מותקי לא תעבור ללא תגובה", הוסיפו ודרשו ממנו לכבד את החוק לפיו משרד החוץ הוא מי שאמון על יחסי החוץ של אירן. חבר הפרלמנט מוחמד כרמי הבהיר כי "הפרלמנט לא ישתוק. נגיב בעוצמה אם יפגע בשר החוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully