וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בנתב"ג: העובדים יפרקו חלק ממטעני הטיסות

מוטי לוי

13.9.2010 / 14:41

ועד העובדים של רשות שדות התעופה הסכים לפרוק את מטעני הטיסות שכבר נחתו בנתב"ג. עם זאת, השביתה עדיין נמשכת וכל ההמראות בוטלו, כחלק מהמאבק על הפנסיה של העובדים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

העובדים בנמל התעופה בן גוריון החליטו בצהריים (שני) לפרוק את המטען של חלק מהטיסות שנחתו היום בנמל. בתחילה אישר ועד העובדים לפרוק רק את המטענים של טיסות שהגיעו מאומן, על מנת לאפשר למטוסים להמריא לשם בחזרה ולהביא חסידים שנתקעו שם.

הבוקר החליט ועד העובדים של רשות שדות התעופה להשבית את כל הפעילות בנתב"ג. במסגרת השביתה מטוסים יורשו לנחות, אך העובדים לא יפרקו את המטען. כל ההמראות מבוטלות, פרט לאלו שנמצאות ממש על מסלול ההמראה. כמו כן, לא מתבצעות בשדה פעולות בידוק ביטחוני לנוסעים והעמסות ציוד על המטוסים.

העובדים הכריזו על השביתה לאחר שהמשא ומתן עם נציגי ההנהלה של רשות שדות התעופה והאוצר על תנאי הפנסיה שלהם עלה על שרטון. נכון לעכשיו המשא ומתן עדיין נמשך. מרשות שדות התעופה נמסר כי "בשעה זו נמשכים המגעים בין ראשי משרד התחבורה, האוצר, ראשי רש"ת ונציגות העובדים במטרה למצוא פתרון לסוגיית כספי הפנסיה של העובדים". דוברת ועד עובדי נמל התעופה בן גוריון נעמה קציר שמואלי מסרה לוואלה! חדשות כי "למעלה משנתיים מנסים להסדיר את הנושא של כספי הפנסיה ובמהלך שנתיים אלו דבר לא זז. אין לנו ברירה אילצו אותנו לעשות את זה. אנחנו מבחינתנו נשבות עד שהכספים יובטחו".

שר התחבורה ישראל כץ קרא לשר האוצר יובל שטייניץ להתערב כדי לסיים מיד את השביתה. לדברי כ"ץ, "העובדים צודקים, אבל אסור שהמאבק יהיה על גב הנוסעים".

מספר נוסעים ששבו מאומן ולמדו על השביתה בזמן שהמתינו לכבודה, התפרעו במסוע המזוודות. הם עלו על המסוע, פצחו בשירה ותבעו לקבל את מזוודותיהם. נתן ללונברג, שנחת בטיסה 775 מאומן, סיפר לוואלה! חדשות כי "אין לנו מזוודות. אנשים מחכים בעמדת הכבודה ומסרבים ללכת הביתה. דרשו מאיתנו להתפנות מהשדה אבל אנחנו לא מסכימים. נשיר ונרקוד עד שיגיעו המזוודות". עמוס עטון, סדרן מוניות נשר בנתב"ג, סיפר כי "אנשים יוצאים כועסים מהטרמינל ומוציאים על נהגי המוניות את כל הכעס. זה פשוט טירוף מה שקורה פה".

משה, שנחת מטיסה ממוסקבה תיאר כי "בהתחלה היו פה סבלניים. אבל מה שהולך כאן זה טירוף. אנשים רבים נותרו בלי תפילין וברשות שדות התעופה אומרים להם לחזור עוד חמישה ימים?"

שטייניץ התייחס לשביתה ואמר כי "אני חושב שהשביתה הזו פוגעת באזרחי ישראל והיא מיותרת במיוחד בתקופת החגים. אני קורא לעובדי רשות שדות התעופה להפסיק את השביתה ולחזור לעבודה סדירה למען אזרחי ישראל וכלכלת ישראל". שר האוצר התייחס גם למשא ומתן שמתנהל עם עובדי רשות שדות התעופה ואמר כי "העיקרון שאין לפגוע בכספי הפנסיה של העובדים לאור החלטת בית המשפט מקובל על האוצר ועל הממשלה. הבהרנו לעובדים שאין כל כוונה לפגוע בכספים שנחסכו ואני מתחייב על כך גם עכשיו. ממשלת ישראל אף מתכוונת להגיש ערעור על החלטת בית המשפט ובעיני החלטה זו אינה סוף פסוק".

"צעד קיצוני"

אל על מבקשת מנוסעיה העתידים לטוס בטיסות בשעות הצהריים להתעדכן באמצעי התקשורת, באתר האינטרנט של אל על www.elal.co.il ובמספר הטלפון 03-9716606 לגבי המצב העדכני של השביתה ולשקול את הגעתם לשדה בהתאם להתפתחויות. אל על עוקבת אחר ההתפתחויות ועם קבלת מידע מרשות שדות התעופה על משך העיצומים יעודכן אתר האינטרנט של החברה.

שר הרווחה, יצחק הרצוג הגיב להודעת ההשבתה ואמר כי "אני מקווה מאוד שהשביתה תסתיים מהר. ברור לכולנו שאנשים נמצאים במצב של אי ודאות וסבל. על כל אחד לשים עצמו במקומם. אני מניח שיש מאמצים גדולים ובסוף הרי זה יגיע גם לפתחה של ההסתדרות שבוודאי תתערב בכיוון הנכון ותדאג גם לעובדים וגם להחזרת הסדר". בראיון לגלי צה"ל הוסיף הרצוג כי "דבר אחד ברור לכולנו, כשקורה דבר כזה, זה צעד מאוד קיצוני וצריך להשתלט עליו מהר. אני סומך על הגורמים הרלוונטיים שיעשו זאת".

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) קרא לפתרון מיידי של השביתה בנתב"ג. לדבריו, "זאת מכה קשה לתיירות בערב חג סוכות. רבבות מגיעים לארץ וטסים לחו"ל והשביתה תפגע בהם. יש לגשר על הפערים ולמצוא פתרון מיידי כדי שהשביתה תיפסק ותימנע פגיעה בכלכלה, בתיירות ובתדמיתה של ישראל".

לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות הכללית החדשה על סכסוך עבודה עם רשות שדות התעופה, בעקבות הסחבת במשא ומתן בין הנהלת הרשות לבין ועד העובדים לגבי הקמת קופה מרכזית לקצבה, המיועדת להבטיח את כספי הפנסיה של העובדים.

העובדים איימו להשבית את הפעילות בנתב"ג כבר בראש השנה, אך לאחר ששר התחבורה ישראל כץ וראשי רשות שדות התעופה התחייבו בפני יו"ר ההסתדרות עופר עיני ובפני יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, כי החל מיום ראשון יתקיים מרתון שיחות שמטרתו להבטיח את כספי הפנסיה של העובדים, הוחלט לדחות את השביתה.

(עדכון ראשון: 11:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully