וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר" בשומרון: רכב פלסטיני הוצת

יהושע בריינר

13.9.2010 / 7:51

רכב פלסטיני הוצת בכפר עוריף שבשומרון. כוחות הביטחון חושדים כי מתנחלים שמתגוררים בסמוך הציתו את הרכב במסגרת פעולות "תג מחיר". כמו כן בוצע ניסיון להצית רכב נוסף ועל אחד מבתי הכפר רוססה הכתובת "נקמה!"

מתנחלים חשודים כי הציתו הבוקר (שני) רכב פלסטיני בכפר עוריף שבשומרון וניסו להצית רכב אחר, במסגרת פעולות "תג מחיר". בנוסף רוססה על דלת של בית בכפר הכתובת "נקמה!" בשפה העברית.

במקום נמצאים כרגע כוחות גדולים של צבא, משטרה וכן אנשי המחלקה לזיהוי פלילי, בניסיון לאתר את החשודים בביצוע המעשים.

המקרה אירע סמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר, אז התעוררו מספר פלסטינים לאחר ששמעו קולות מחוץ לבתיהם. כשיצאו החוצה זיהו מספר אנשים נמלטים אל מחוץ לכפר. ככל הנראה התכוונו החשודים להצית את הרכב השני לאחר ששפכו עליו דלק, אולם יציאה של בני אחת המשפחות הבריחה אותם בטרם הספיקו להצית את הרכב.

על אף שבשלב זה לא ידועים למשטרה זהות מבצעי האירוע, החשד המיידי נקשר לפעילי ימין מההתנחלות יצהר הסמוכה, וכן על תלמידי הישיבות 'עוד יוסף חי' ו'דורשי יחודך' הנמצאים ביישוב, שתלמידיהם נחשדו בעבר במספר אירועי "תג מחיר", אך שוחררו לבסוף. ראש הישיבה הרב יצחק שפירא נחשב כמי שהמציא את האידיאולוגיה של "תג מחיר" או כפי שהוא מגדיר אותה "ערבות הדדית". עם זאת, יש להדגיש, כי בשלב זה אין חשודים בביצוע המעשה.

בוועד מתיישבי השומרון הגיבו לחשד ואמרו כי כי "מדובר בטענות מגוחכות. כבר נקעה נפשנו מהבדיות ומהסיפורים בנושא. כל רכב של תושב ערבי בשומרון שעקב תקלה טכנית או סכסוך שכנים נשרף הופך מיד בידי ארגוני שמאל קיצוני או דוברים של הרשות להאשמה ולעלילה כנגד המתנחלים". עוד אמרו בוועד כי "אין כל הוכחה כי מדובר בכלל בהצתה ואין גם כל הוכחה כי מדובר ביהודים, אין כל ראיה כי קיימת כתובת וגם אם קיימת ייתכן כי מדובר בכתובת ישנה. אנו בטוחים כי מדובר בעלילה מגוחכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully