וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: רקטה גדולה נפלה בשער הנגב, אין נפגעים

רמי שני

13.9.2010 / 6:04

ירי הרקטות מרצועת עזה לכיוון יישובי עוטף עזה נמשך. רקטה גדולה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק, ואזעקת צבע אדום הושמעה בשדרות. מדובר ברקטה העשירית שנורתה לעבר יישובי הדרום מכניסת ראש השנה

רקטה עשירית נפלה ביישובי עוטף עזה למן כניסת ראש השנה: רקטה גדולה התפוצצה הבוקר (שני) בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. במקום לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כמו כן, אזעקת צבע אדום הושמעה בשדרות, וביישובים הסמוכים למקום הנפילה נשמעה אזעקה עולה ויורדת.

גורמי ביטחון סבורים שמדובר בקסאם גדול או ברקטת גראד. כוחות הביטחון פועלים בשעה זו כדי לאתר את שרידי הרקטה. גם אתמול בבוקר נורו שתי רקטות קסאם מרצועת עזה לעבר ישראל. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור שער הנגב, ולא גרמו לנזק או לפגיעה בנפש.

בשער הנגב אומרים, כי במועצה כמעט ואין מבנים מוגנים, דבר שחושף את התושבים לפגיעה אפשרית של רקטות גדולות. בתוך כך, ברשויות באזור עוטף עזה משלימים בימים אלו את הכנת עתירה שתוגש לבג"ץ לאחר החגים, בה ידרשו מהמדינה למצוא פתרון מידי ליישובים הנמצאים במרחקים שמעל 4.5 קילומטרים מגבול הרצועה. לטענת ראשי היישובים, האוכלוסייה ברצועה רחבה מאוד ממזרח ומצפון לגבול עם רצועת עזה חשופה לפגיעה אפשרית של רקטות, זאת מאחר שבשלב זה לא מתוכננת הצבת מערכת כיפת ברזל באזור.

חילופי אש ליד גדר המערכת

אתמול אחר הצהריים ירה כוח צה"ל לעבר חוליית חמושים שהתקרבה לגדר המערכת סמוך לקיבוץ ארז, וככל הנראה ניסתה לחצות את הגבול לשטח ישראל. ברצועה מדווחים על שלושה הרוגים ושלושה פצועים כתוצאה מחילופי האש שהתפתחו בין הפלסטינים לחיילים. בניגוד לטענת צה"ל, הפלסטינים גורסים כי שניים מההרוגים לא היו חמושים, אלא רועי צאן בני משפחה אחת שפעלו בשדה.

במהלך החג התפוצצו מספר רקטות קסאם נוספות ביישובי הדרום. בבוקר החג התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. במקום לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. רקטה נוספת התפוצצה ביום למחרת בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. גם במקרה זה לא היו נפגעים או נזק, והתרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ. חבלנים של המשטרה הוזעקו כדי לפנות את הרקטה.

בתגובה לירי הקסאם תקף חיל האוויר ביום שישי לפנות בוקר מספר יעדים ברצועת עזה. בתקיפות לא היו נפגעים. על פי הדיווח, חיל האוויר תקף מנהרה להברחת אמצעי לחימה וכן מחנה אימונים ומתקן ביטחוני של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully