וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: אלפי דירות ייבנו בגדה בתום ההקפאה

יהושע בריינר

13.9.2010 / 0:01

לפי דו"ח של "שלום עכשיו", שמתפרסם לקראת תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, כ-13,000 יחידות דיור יוכלו להיבנות החל מסוף ספטמבר ללא אישור נוסף של הממשלה. כ-2,000 מהן מוכנות לבנייה מיידית

כ-13,000 יחידות דיור יכולות להיבנות בהתנחלויות ללא אישור נוסף של הממשלה ולמעלה מ-2,000 מתוכן מוכנות לבנייה מיידית. כך עולה מדו"ח שכתב צוות מעקב התנחלויות של "שלום עכשיו". הדו"ח, שפורסם אמש (ראשון) לקראת תום מועד ההקפאה של הבנייה בהתנחלויות, מבוסס על דו"ח שפיגל שהוכן על ידי משרד הביטחון ומפרט את תכניות הבנייה שבתוקף ואת מספר יחידות הדיור שבכל תכנית, וכן על מידע ותכניות בנייה שנאספו על ידי "שלום עכשיו".

מהדו"ח עולה, כי ישנן לפחות 2,066 יחידות דיור מוכנות לבנייה, מיד בתום תקופת ההקפאה ב-42 התנחלויות. מדובר בפרויקטים שבהם החלה הכשרת הקרקע או שאושרו בהם היתרי בנייה. כמו כן, ככל הנראה יש עוד מאות רבות של יחידות דיור שמוכנות לבנייה מיד בתום ההקפאה, אך הכשרת הקרקע בהן טרם החלה, ולפי הדו"ח, אין מידע נוסף לגביהן. לפחות 400 מתוכן נמצאות בהתנחלויות מבודדות ממזרח לגדר ההפרדה.

בנוסף, לפי הדו"ח קיימות לפחות 11,000 יחידות דיור שאושרו לבנייה לפי תכניות בנייה בתוקף, והמתנחלים יכולים לבנותן גם ללא אישור נוסף מהממשלה. המשמעות היא שאם יוחלט על "הקפאה שקטה", דה-פקטו, והממשלה תתחייב שלא לאשר בנייה חדשה בלי לחדש את צו ההקפאה – עדיין יוכלו המתנחלים לבנות כ-13,000 יחידות דיור, כ-5,000 מהן בהתנחלויות מבודדות ממזרח לגדר ההפרדה.

עוד נטען כי כ-25,000 יחידות דיור נוספות נמצאות בתכניות בנייה שאושרו בעבר, אך כדי לממשן נדרש אישור נוסף מהממשלה. עם זאת, על מנת לממש את פוטנציאל הבנייה שבתכניות המאושרות, צריך שיהיה מספיק ביקוש לדירות בהתנחלויות וכספים רבים להשקעה בבנייה. הדו"ח מציין, כי כעת ברור שהפסקת ההקפאה תפתח את הדלת לבנייה מאסיבית בהתנחלויות.

עדכון ראשון: 19:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully