וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: המשך ההקפאה יוביל להפלת הממשלה

פנחס וולף

12.9.2010 / 16:26

במפלגות הימין ובהנהגת המתנחלים זועמים על נתניהו בשל הצהרתו, ממנה עולה כי הוא מוכן לשקול הקפאה חלקית בבנייה בהתנחלויות בתום תקופת ההקפאה הרשמית. "ממשלה שנבחרה בקולות המחנה הלאומי מנסה לבצע את מדיניות בל"ד"

חברי כנסת ממפלגות הימין וגורמים בהנהגת המתנחלים מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין דבריו בישיבת הממשלה השבועית, מהם עולה כי הוא מוכן לשקול הקפאה חלקית בבנייה בהתנחלויות בתום תקופת ההקפאה הרשמית.

לדברי ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, "הכרזה על המשך ההקפאה תהיה הכרזה על סיום כהונת ממשלת נתניהו - ממשלה שנבחרה בקולות המחנה הלאומי ומנסה לבצע את מדיניות בל"ד". מסיקה הוסיף, כי "יש גבול לחוסר אמינות ולכחש - אפילו מפוליטיקאי כמו ביבי. מאז הוקמה ממשלת נתניהו, מצב ההתיישבות הורע בצורה דרמטית הרבה יותר אפילו מימי ממשלת אולמרט, וכתוצאה ישירה מכך גם מצבה של מדינת ישראל. חידוש גמגומים של ביניה במיעוט הקטן של הישובים וב-6% מהשטח הוא הכרזה על תחילת הגירוש מרוב הישובים ומ-94% מיהודה ושומרון". מסיקה הוסיף כי "נתניהו כנראה רוצה להיות שרון, והמחנה הלאומי יקיא אותו מתוכו ויפיל את ממשלתו".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "איש אינו יכול להיות מופתע כאשר פוליטיקאי נטול עמוד שדרה מתקפל. כל התחייבויות נתניהו לחדש את הבנייה בתום תקופת ההקפאה שוות כקליפת השום, וזו גם אמינותם הפוליטית של כל שרי הליכוד שישלימו עם המשך הקפאה חלופית או שלמה בניגוד מפורש להצהרותיהם". לדבריו, "נתניהו וחבורת הכבשים חסרי החוליות המקיפות אותו מובילים להקמת מדינת אויב בלב הארץ. דין הבטחת הפירוז של נתניהו כדין הבטחות הפשרת ההקפאה שלו".

גם חברו למפלגה, מיכאל בן ארי, התייחס לדברי ראש הממשלה ואמר כי "הצהרת נתניהו על המשך ההקפאה היא רגע המבחן לליברמן, לאורלב, לאלי ישי וליעלון – האם הם יעצרו את הכניעה של נתניהו או יתגלגלו איתו במדרון החלקלק של כניעה לטרור ולגזענות של אובמה". ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה כי "הלחץ האמריקאי על ישראל מזיק. ההתערבות המסיבית מביאה לתוצאות הפוכות. ישראל מחויבת להסדר שלום באזור תוך שמירה על האינטרס הביטחוני הלאומי ושמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית. מאז ומתמיד ההתיישבות היתה חלק אינטגרלי מתפיסת הביטחון של ישראל"

לדברי ח"כ דני דנון (ליכוד), "נתניהו צריך להזכיר לאובמה כי אריאל ובית אל אינן ערים בארה"ב, ואין לו כל מנדט להחליט על הפסקת הבנייה ביהודה ושומרון". הוא הוסיף, כי "ב-26 בספטמבר מפסיקים לשאול את העולם ובונים בכל מקום, באריאל ביצהר ובבית אל".

הבוקר אמר נתניהו כי "הפלסטינים אומרים או אפס או אחד - או הקפאה מוחלטת או חוזרים הביתה. זה לא מקובל. גם לנו יש דרישות, שהם יכירו בישראל כמדינת העם היהודי. נכון לעכשיו תפוג החלטת הממשלה וזה יאפשר בניה של 19,000 יחידות דיור. בפועל כנראה ייבנו פחות". נתניהו הוסיף כי "צריך לחשוב מה נבון. יש כאלה שחושבים שלא צריך לבנות בכלל. אך לא צריך לקבל תכתיב האומר ששום דבר לא ייבנה. אנחנו נמצאים במרחב עם רגישות רבה. יש עוד כמה צרות צרורות, כמו הקהילה הבינלאומית שמסתכלת על זה כמבחן לרצינותה של ישראל. ויש גם מבחנים לפלסטינים כמו הכרה בישראל כמדינת העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully