וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: ככל שיתקדם המו"מ - יתגברו הפיגועים

12.9.2010 / 16:49

ראש השב"כ ערך סקירה ביטחונית בפני שרי הממשלה והזהיר כי איומי הטרור על ישראל יתגברו במקביל להתקדמות המו"מ עם הפלסטינים. עם זאת, הוא הבהיר: "הרשות נלחמת בטרור באופן הרציני ביותר אי פעם"

"ככל שיתקדמו השיחות עם הפלסטינים – יתגברו הפיגועים". כך אמר היום (ראשון) ראש השב"כ יובל דיסקין במסגרת סקירה ביטחונית שמסר בישיבת הממשלה בירושלים. דיסקין התייחס לשני פיגועי הירי שאירעו בגדה המערבית לפני כשבועיים ואמר כי "עמדנו בפני גל טרור חדש". ראש השב"כ שיבח את מאמצי הרשות הפלסטינית להילחם בטרור והבהיר: "אני מתייחס לדיווח על כך שהרשות הפלסטינית עצרה את המחבלים ברימונים כאמין".

דיסקין הצהיר, כי "ב-16 שנה האחרונות הרשות הפלסטינית לא נלחמה בטרור כמו שהיא נלחמת עכשיו. זאת מפני שהמצב הכלכלי ברשות משתפר, ויש להם אינטרס להילחם בטרור. זה נובע גם משיתוף פעולה בין ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד לאבו מאזן".

לדברי ראש השב"כ, "יש מאמץ גדול מצד ישראל לסייע, תוך כדי הורדת מחסומים ומתן חופש תנועה". הוא ציין, כי "עדיין אין מהפך תפיסתי ברשות הפלסטינית, בתי הכלא ובתי המשפט שם עדיין לא יעילים". הוא הוסיף, כי "חמאס מתעצם ומתחמש. הוא ממשיך בבניית מנהרות".

שישה מחבלים נעצרו

בשבוע שעבר הודיעה הרשות הפלסטינית כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו פלסטינים החשודים שביצעו את פיגועי הירי בבית חגי ובצומת רימונים. בהודעה שפורסמה נכתב כי "במהלך השבוע האחרון הצליחו כוחות הביטחון הפלסטינים לעצור שישה פלסטינים, שלושה מהם מחברון והשאר מרמאללה, בחשד לביצוע הפיגועים בחברון וברמאללה".

המחבלים נעצרו כבר בסוף השבוע שעבר, וכעת הם מוחזקים במתקן של מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני, אולם גורמים ברשות הבהירו כי הם לא יוסגרו לישראל. העצורים הינם חברי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

לפני כשבועיים נהרגו ארבעה ישראלים נהרגו בפיגוע ירי סמוך לקריית ארבע. ההרוגים הם בני הזוג יצחק (47) וטלי (45) איימס, ושני בני אדם נוספים שהם הסיעו ברכבם, כוכבה אבן חיים (37) ואבישי שינדלר (24). כל ההרוגים הם תושבי בית חגי. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה את האחריות לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully