וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בלוד: פעוט בן שלוש נלכד ברכב - ומת

אריאל נוי, איילה חננאל וגיל סימה

12.9.2010 / 13:20

פעוט בן שלוש ננעל ברכב נטוש בלוד. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אך נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ילד בן שלוש מת בצהריים (ראשון) לאחר שנלכד בתוך מכונית ברחוב דרך הרמה שבלוד. צוותים של מגן דוד אדום וכונני איחוד הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בילד פעולות החייאה ממושכות, אך נאלצו לקבוע את מותו. משטרת לוד חוקרת את נסיבות האירוע.

מחקירה ראשונית עולה כי הילד שיחק בחצר ביתו, חצר המשותפת למספר בתי מגורים ואיננה מגודרת. הילד נכנס לשחק בתוך הרכב הנטוש שעמד בסמוך, אך נלכד בתוכו. משפחתו של הילד טוענת כי חיפשה אחריו במשך שעה ארוכה ולאחר שמצאה אותו לכוד בתוך הרכב הזעיקה את כוחות ההצלה.

הדובר המבצעי של מגן דוד אדום זכי הלר, אמר כי "בשעה 12:47 נמסר למד"א מרחב איילון על ילד כבן שלוש מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה ברחוב דרך הרמה בלוד. צוות נט"ן מד"א ביצע בו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נקבע מותו".

הפראמדיק זיו פרמן, מסר לוואלה! חדשות כי ?הגענו עם ניידת טיפול נמרץ וחברנו לאמבולנס שהיה כבר במקום. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות. הילד היה במצב קשה ולא יציב וחסר הכרה, עד שהגענו לבית החולים אסף הרופא שם נקבע מותו. כל הדרך ביצענו בו החייאה ולצערי נאלצנו לקבוע את מותו?.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן אמר לאחר המקרה כי "חיי ילדים בישראל זולים וכי העבירה של השארת קטין ללא השגחה על אף חומרתה הפכה להיות עבירה מזולזלת לחלוטין על ידי ההורים וגם על ידי מי שהופקד על אכיפת החוק". קדמן הציג נתונים המצביעים שבשנת 2008 נפתחו 104 תיקים פלילים בנושא הפקרת קטינים ללא השגחה, אך מכל התיקים הללו לא הושגה אפילו הרשעה אחת. "כל עוד ייסגרו תיקים בסיטונאות, יימשך למרבה הצער הזלזול התהומי בחיי ילדים תוך הסתמכות על ניסים שיימנעו אסונות כבדים", אמר. "שיטת הסמוך על הנס לא תמיד עובדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully