וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות נגד אירן: אל תתערבו במו"מ עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.9.2010 / 10:11

ברשות הפלסטינית הביעו זעם על הביקורת שמתח מנהיגה הרוחני של אירן עלי חמינאי על המשא ומתן שמתנהל מול ישראל. "הוא מנסה לנכס את המאבק ואת קורבנותינו למען חמדנות אזורית"

הרשות הפלסטינית רותחת מזעם על המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, שמתח ביקורת חריפה על הפלסטינים על רקע חידוש המשא ומתן הישיר עם ישראל. הוועד המרכזי של פתח אמר כי דבריו של חמינאי לפיהם השיחות הישירות נועדו לכסות על פשעי ישראל "חושפים את רצונו של המשטר באירן ושל חמינאי לנכס את המאבק של העם הפלסטיני ואת הקורבנות שהקריב לטובת חמדנות אזורית ולטובת שאיפות התרחבות על חשבון האינטרסים של האומה האיסלמית ואדמותינו הערביות".

"העם הפלסטיני בהנהגת אש"ף נאבק במשך חמישה עשורים והקריב אלפי שהידים ואסירים", הוסיף הוועד המרכזי. "לפיכך הוא אינו זקוק ולא מעוניין בעצותיו של חמינאי ודומיו בכל הנוגע למאבק של עמנו, לפרויקט הלאומי שלנו ולהחלטות הלאומיות העצמאיות שלנו. נמשיך במאבקנו בכל הזירות והדרכים עד להשגת יעדי עמנו – חירות, עצמאות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים".

פתח הבהיר עוד, כי לעם הפלסטיני יש הנהגה לגיטימית ונבחרת עם ניסיון של עשרות שנים במאבק לאומי, וביקש מחמינאי "להפסיק להתערב בעניין הפלסטיני". לדברי הארגון הפלסטיני, "תמיכה בסוגיה הפלסטינית ובעם הפלסטיני מחייבת הענקת סיוע ללא תנאי לעם הפלסטיני וחיזוק מאבקו הצודק והלגיטימי. יש להפסיק להעמיק את חילוקי הדעות ואת מלחמות האזרחים בין בני העם".

"את מי הם מייצגים?"

לפני כשבוע התעמת נשיא אירן אחמדינג'ד עם נציגי הרשות הפלסטינית, על רקע חידוש המשא ומתן עם ישראל. במהלך עצרת שנערכה בטהרן אמר אחמדינג'ד שהרשות אינה מייצגת את הפלסטינים. "על מה הם דנים? את מי הם מייצגים?" תהה. "מי נתן להם את הזכות למכור חלק מפלסטין? העם הפלסטיני ועמי האזור לא יתירו להם למכור אפילו אינץ' מאדמת פלסטין לאויב".

דובר הרשות, נביל אבו רודיינה, מסר בתגובה כי לנשיא אירן "שאינו מייצג את העם האירני, שזייף את תוצאות הבחירות בארצו ונטל את השלטון בהונאה, אין זכות לדבר על פלסטין, על נשיאה או על נציגיה הרשמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully