וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדת קורעת את ארה"ב

בועז ביסמוט

12.9.2010 / 7:17

הדבר האחרון שברק אובמה רצה הוא לציין תשע שנים לפיגועי 11 בספטמבר בסימן דתי אבל כומר אמריקני אלמוני והזוי, טרי ג'ונס, העומד בראש קהילה קטנה בפלורידה, הצליח לשבש לנשיא האמריקני את התוכניות. התגובות שיצרה תוכניתו של ג'ונס בעולם המוסלמי רק הוכיחה כמה רחוקים אנחנו עדיין מנאום קהיר של אובאמה הקורא לקירוב בין איסלם למערב.

הכומר של גיינסוויל אמנם חזר בו מרצונו הגועלי לשרוף ספרי קוראן במחאה על בניית מסגד ליד גראונד זירו אבל הנזק נעשה. מבחינת העולם המוסלמי, העיקר הכוונה. במדינות כמו אפגניסטן, פקיסטן, אינדונזיה ועירק יסבירו לך שבן לאדן אינו מייצג את האיסלאם אבל ג'ונס דווקא כן מייצג את המערב. כמעט עשור לפיגועים ודומה כי בכל הקשור למלחמה בטרור - אבל גם ליחסי איסלאם?מערב - אין רגיעה, לא בחזית ולא בעורף. בזמן שבאמריקה ציינו את הפיגועים, במצרים הכריזו על כוננות עליונה בסיני.

גם אם טרי ג'ונס עומד בראש קהילה קטנה וזניחה, הוא לא הותיר לאובאמה הרבה ברירה אלא להתערב. הנשיא האמריקני הדגיש את הסובלנות הדתית בארה"ב כזכות בסיסית ו"בלתי ניתנת לשינוי". אובמה, שהודה במצוקת כוחות ארה"ב ונאט"ו באפגניסטן לא יכול להרשות לעצמו, ובעיקר לארצו, צילומי שריפת קוראן תוצרת ארה"ב.

פרשה מביכה לנשיא

דווקא הנשיא ששם לעצמו מטרה לקרב בין ארה"ב לאיסלם (נאום קהיר) מוצא עצמו במלכודת לא פשוטה. פרשת בניית המסגד ליד גראונד זירו קורעת את אמריקה לשניים ומביכה את הנשיא חודשיים לפני הבחירות החשובות של אמצע הקדנציה ב?4 בנובמבר. ההתערבות של אובמה בעד הבנייה לא הוסיפה לו נקודות ויעידו על כך 67 אחוזים המתנגדים לבנייה, על פי סקר של עיתון התומך בנשיא, ה"ניו יורק טיימס".

אובמה, הנחשד על ידי אחד מתוך שבעה אמריקנים בהיותו "מוסלמי במסווה", מוצא עצמו חצי משותק בפרשה המסעירה את ארה"ב. הנשיא שרוצה לקרב בין דתות ממשיך לצנוח בסקרים. גם בגללן.

פרשת הכומר ג'ונס ופרשת בניית המסגד סמוך לגראונד זירו אינן תורמות למצב בעורף, אבל גם - ובעיקר - בחזית הדברים רחוקים מלהיות מזהירים. ההפגנות של הימים האחרונים בקאבול ובארבעה מחוזות באפגניסטן גרמו להרוגים והוכיחו את שכבר ידענו: אמריקה הנוצרית, תשע שנים אחרי, ממשיכה לא להיות אהודה בצד זה של העולם. בינתיים, מטורף מסוכן המככב כבר שנים רבות בשכונה שלנו, נשיא אירן אחמדינג'אד, בכלל סבור כי כל סיפור הכומר הוא "מזימה ציונית". גם הפעם היהודים אחראים, בדיוק כמו לפיגועים ב?11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully