וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11/9: כוננות שיא לפיגועים ברחבי העולם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.9.2010 / 16:33

גורמי ביטחון ברחבי העולם מתריעים בפני אפשרות ממשית לפיגועי טרור ביום השנה לפיגועי 11/9. מצרים תגברה את נוכחותה בסיני, בצרפת סיפרו על ההתרעות החריפות מזה שנים ובדנמרק לא שוללים ניסיון לפיגוע

בעקבות התרעות קונקרטיות לפיגועים מצד גורמי אסלאם קיצוני ביום השנה התשיעי לאסון פיגועי התאומים, הועלו רמות הכוננות במדינות שונות ברחבי העולם. דיווחי סוכנויות מודיעין וביטחון מתריעים בפני תכנונים נקודתיים ממשיים לבצע פיגועים במדינות שונות בעולם, בתוכן גם מדינות אירופה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מצרים העלתה את רמת הכוננות בחצי-האי סיני ובאזור תעלת סואץ לרמה מירבית. על פי הדיווח, המסתמך על מקור ביטחוני מצרי, הכוננות הועלתה מחשש לביצוע פיגועים כנקמה על האיום של הכומר האמריקאי טרי ג'ונס לשרוף ספרי קוראן.

המקור מסר כי מנגנוני הביטחון המצרים המוצבים בסיני נקטו בשורה של צעדים ביטחוניים למניעת טרור. הצעדים כוללים ביצוע חיפושים אינטנסיביים במכוניות העוברות באזור, תוך שימוש במכשור טכנולוגי מתקדם וכמו כן תגבור האבטחה במעברי הגבול ובתעלת סואץ.

ראש מדור המודיעין המסכל בסוכנות הצרפתית למודיעין פנים, ברנרד סקארשיני, אמר כי הסכנה לפעולת טרור על אדמת צרפת "מעולם לא הייתה גדולה יותר". בראיון שהעניק לעיתון צרפתי הוא סיפר כי על פי הדיווחים המתקבלים מארגונו ומועברות בארגונים שותפים ברחבי העולם, "כל הסממנים הם אדומים" וקיימות סיבות אובייקטיביות להניח כי צרפת נמצאת בסכנה הגדולה ביותר מאז שנת 1995, כאשר תשעה צרפתים נהרגו בפיצוץ מטענים על ידי קבוצה איסלאמית קיצונית (GIA) בתחנות הרכבת התחתית של פריז.

בדנמרק הועלתה כוננות הטרור והוגברה אבטחה על יעדים מסוימים בשטחה. משטרת דנמרק מסרה היום כי לא ניתן לשלול כי הפיצוץ שאירע אמש במלון יורגנסנס בקופנהגן, עשוי להיות פיגוע טרור. ראש סוכנות המודיעין הדנית הצהיר כי "ישנם כיוונים המצביעים על פעולת טרור שנכשלה". האיש שנעצר בעקבות הפיצוץ סירב לשתף פעולה עם המשטרה. בחדר המלון בו אירע הפיצוץ נמצא כלי ירייה, אך המשטרה סירבה למסור מאיזה סוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully