וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרס בירה? לא אצל נשים

אריאל נוי

11.9.2010 / 20:02

מחקר רפואי שעקב אחרי משקלן של אלפי נשים מגלה כי שתייה מתונה של בירה עשויה לסייע לנשים לשמור על משקל תקין. החדשות הרעות: כדי לנצל את תכונות המשקה עדיין צריך לנהל אורח חיים בריא

מחקר חדש מוכיח כי שתייה מתונה של בירה עשויה למנוע השמנה בקרב נשים. המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי הבינלאומי לרפואה פנימית, עקב במשך קרוב ל-13 שנים אחר כ-20,000 נשים אמריקאיות בריאות בגיל ממוצע של 38.9 שנים. לפי הממצאים, שתייה מתונה (כוס ביום) של בירה (לבנה) הפחיתה ב-61% את הסיכון להשמנה וב-30% את הסיכון לעודף משקל לאורך זמן, בהשוואה לנשים שנמנעו משתייה. מהמחקר עולה כי הדבר המשותף ל –58.7% מהנשים שלא עלו במשקל היה צריכה קבועה ומתונה של בירה לבנה.

חוקרים מהמרכז הרפואי לנשים בבוסטון, אשר ערכו את המחקר, סבורים כי ההשפעה החיובית של בירה על המשקל, קשורה כנראה בתהליך המטבוליזם שעובר האלכוהול בקרב נשים. צריכה מתונה של אלכוהול בקרב נשים מעלה באופן משמעותי את מהירות חילוף החומרים בגוף, זאת לעומת הגברים שאצלם ההשפעה על חילוף החומרים קטנה ביותר. בנוסף, אצל נשים קיימת רמה נמוכה יותר של האנזים האחראי לפירוק אלכוהול (דהידרוגנז), וכתוצאה מכך אצל הנשים מתפרק האלכוהול במסלולים אחרים ותורם באופן שונה ליכולת ניצול האנרגיה בגופן. עם זאת, ציינו במחקר כי ההגברה בחילוף החומרים תתרום בעיקר לאלו שמקיימים אורח חיים בריא ומבצעים פעילות גופנית קבועה.

הבירה אינה עתירה בקלוריות כפי שמקובל לחשוב. הערך הקלורי של 100 מ"ל בירה נמוך בהרבה מזה של משקאות אלכוהוליים אחרים. לדוגמה: ב-100 מ"ל בירה ישנן 43 קלוריות לעומת יין אדום או לבן יבש בו 84 קלוריות. למשקאות חריפים ערך קלורי הגדול פי חמישה מזה של הבירה הלבנה. עם זאת, שתייה של בירה חייבת להיות מתונה, שכן צריכה מוגברת הינה בעלת השפעה מזיקה. הכמות המומלצת לנשים היא כוס בירה לבנה אחת ביום (330 מ"ל) ואילו לגברים (660 מ"ל).

בנוסף, נמצא כי האלכוהול בבירה משפיע על שיפור הרגישות לאינסולין, שהינו גורם סיכון ידוע, למחלות סרטן, סוכרת ולהשמנת יתר בטווח הארוך ואף גורם להעלאת רמת הכולסטרול הטוב לעומת הכולסטרול הרע. מחקרים קודמים הראו גם את תרומתה של צריכת בירה מתונה לחיזוק צפיפות העצם וכן למאבק במחלות הפוגעות בהכרה כמו אלצהיימר ודמנציה (שיטיון).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully