וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: שעת' ועריקאת מתחרים על ראשות צוות המו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.9.2010 / 12:53

סאיב עריקאת ונביל שעת', בכירי הפתח החברים בצוות המו"מ הישיר עם ישראל, מנהלים בימים האחרונים מאבק כוחות שקט על תפקיד ראש הצוות. חברי ההנהגה הפלסטינית עדיין לא בחרו מועמד

מאבק כוחות על ראשות צוות המו"מ הישיר הפלסטיני מתנהל בין שניים מחברי צוות, סאיב עריקאת ונביל שעת'. כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון המצרי "אל-אהראם". על פי הדיווח, אבו מאזן אמנם עומד רשמית בראש הצוות, אולם הוא זקוק לאדם שירכז את הנושאים וכן יחליף אותו במידה וייעדר מפגישות.

מקורות פלסטינים, שהעיתון הגדיר בתור 'מהימנים', מסרו כי חברי ההנהגה הפלסטינית חלוקים בדעתם בעניין ראשות הצוות, כשחלק מההנהגה תומכת בשעת' וחלק בעריקאת. שני האישים נחשבים לבכירים ביותר בארגון הפתח ובאמתחתם ניסיון רב בניהול משא ומתן מול ישראל.

תומכיו של עריקאת אמרו כי הוא הראוי לתפקיד, מאחר והוא משמש מזה שנים ארוכות כראש מחלקת המשא ומתן באש"ף. כנגד, תומכיו של שעת' מדגישים כי יש לו ניסיון מדיני רב יותר משל יריבו ומציינים כי הוא כיהן מספר פעמים כשר בממשלות הפלסטיניות הן תחת יאסר ערפאת והן תחת אבו מאזן. בין היתר שימש שעת' כשר ההסברה וכשר החוץ.

בימים האחרונים צוטט שעת' מספר פעמים בתקשורת עם הצהרות הנוגעות למשא ומתן. בין השאר פנה שעת' לערביי ישראל וכינה אותם "הצלע השלישית והאצילה של העם הפלסטיני", הצהיר כי המו"מ לא יימשך במידה והבניה בשטחי יו"ש תתחדש, ואף הצהיר כי הפלסטינים אינם מוכנים להכיר בישראל כמדינה יהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully