וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה מיצי?

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

11.9.2010 / 11:25

החתול שלכם יצא לתפוס חתולות ולא חזר הביתה, ואתם משתגעים מדאגה? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים עוזר לכם להשיב את האבדה

יש לי חתולה כבר כמה שנים והיא עושה את צרכיה בארגז חול פתוח. אנחנו מכינים את הבית לקראת תינוק חדש ורציתי להרגיל אותה לארגז חול סגור, אך היא מפחדת ממנו. כמובן שלפני שכיסיתי את הארגז עם המכסה הוא עמד ליד וחשבתי שהיא התרגלה למראה שלו. האם יש תקווה?

שלום רב ומזל טוב בקרוב. אכן יש צורך להיערך לקראת תינוק חדש בבית, אך אין כל צורך לשלב בהכנות אלו את שינוי מבנה ארגז החול. ארגז חול פתוח חשוב מאד לבריאות הפיזית וגם ההתנהגותית והרגשית של כל חתול וחתולה. אתם צריכים להיות גאים בחתולה שלכם על כך שהיא בריאה בנפשה ולא מוכנה להשתמש בארגז סגור, אשר מטבעו איננו טוב לחתולים והוא תמיד בחזקת אילוץ.

השאלה היא כזו - למה בעצם אתם רוצים לשנות את מבנה הארגז? אם פשוט תעבירו הארגז למקום אחר אולי, או תרכשו ארגז עמוק וגבוה יותר – זה יפתור בעיות כמו חול מפוזר וכדומה, אשר אולי מטריד אתכם. זכרו כי שינויים מאד מעיקים על חתולים ותמיד כאשר יש בעיה כלשהי או חשש, צריך לעשות הכל מתוך מחשבה ואהבה.

יחד עם זאת, שינויים אשר חשוב לעשות הם אלו הקשורים לשגרת החיים של החתולה. כלומר, אם רוצים לסגור חדר מסוים לטובת התינוק, אז חשוב לעשות זאת זמן משמעותי לפני הלידה וכמובן להעביר בעדינות כל דבר אשר החתולה אוהבת ורגילה אליו מתוך חדר זה למיקום מעולה אחר, לטובת החתולה.

כמו כן, הרגלי משחק ופעילות משותפת ועוד חשוב לשנות, שוב, זמן משמעותי לפני כניסת התינוק הביתה. כמו כן מומלץ לעבור לכבס כל הבגדים באבקת כביסה המתאימה לתינוקות וכך ריח מסוים יהיה כבר בבית. חשוב לזכור – יש לתת אהבה לחתולה ותמיד לכבד את מקומה בבית ובליבכם ואז הכל משתלב נהדר.

בעיקרון, תינוקות וחתולים מסתדרים נהדר ואין כל מקום לדאגות, חרדות ו/או חששות ואם יש שאלות בכל אופן ורוצים לדבר עליהם עם מומחים, אנא פנו אלינו בהקדם האפשרי. אנחנו מבצעות ייעוצים והדרכות לחיים נהדרים עם תינוקות, ילדים וחתולים. רק טוב ושנה חדשה נהדרת.

אילוסטרציה. ShutterStock
איפה החתול?/ShutterStock

יש לי חתול זכר בן 7-8 חודשים ועוד שני קטנים בני 3-4 חודשים. הזכר הגדול כל הזמן היה יוצא וניכנס מהחלון אבל כבר שבוע וחצי בערך הוא הלך ולא חזר. אני צריך לחשוש לגורלו או שזה טבעי שהם הולכים לתקופה וחוזרים? יש לציין שהוא לא מסורס עדיין.

שלום רב, אתה בהחלט חייב לחשוש לגורלו! הוא מאד אומלל במקום כלשהו ולא יודע כיצד לחזור הביתה! הוא לא מסורס וכנראה רדף אחרי נקבות או נרדף על ידי זכרים אחרים לא מסורסים ואיבד דרכו חזרה הביתה!

אנא, בהקדם האפשרי פרסם מודעות בולטות בכל מקום בשכונה ברדיוס רחב עם התמונה של החתול פלוס הצעה לפרס כספי למוצא. אל תשכח לשים עותק אצל וטרינרים וגם בחנויות לבעלי חיים. בנוסף, חפש אותו בקול רם בשעות החשיכה וכאשר שקט. הוא מאד זקוק לך וחפש אותו עד שתמצא אותו. זכור שתמיד מוצאים כאשר מחפשים בצורה רצינית וללא הפסקה עם רצון אמיתי למצוא החתול ולעזור לו. לכן, אל תתייאש עד שתמצא אותו. וכאשר תמצא אותו תוודא שהוא במצב פיזי ונפשי טוב. דאג לצ'פר ולאושש אותו, בלי לתת לו לצאת מהבית מספר ימים ואז ישירות לווטרינר לצורך סירוס דחוף. אם אתה לא מצליח להביא אותו לווטרינר בעצמך – בקש עזרה מ"חתולאי" מנוסה או מהוטרינר. יש גם אנשי מקצוע אשר מיטיבים לעשות זאת תמורת תשלום. חובה לעקר או לסרס הקטנים האחרים שלך , כבר בגיל 5 חודשים מקסימום כאשר הם כמובן בריאים. גם עכשיו יש תקופות ייחום ולמעשה במשך רוב השנה ולכן חתול לא מסורס בגיל 8 חודשים כבר פעיל הורמונאלית וחובה לסרס בהקדם האפשרי. עדיף תמיד לעקר ולסרס עוד לפני תחילת ההתבגרות המינית כדי למנוע בעיות פיזיולוגיות והתנהגותיות. כל וטרינר מומחה בתחום הטיפול בחתולים יבצע עיקור וסירוס בגיל 5 חודשים. אחרי הסירוס חובה להשאירו בבית במשך כשבוע ולראות שהכול טוב ואז אפשר לתת לו לצאת החוצה. חובה לענוד לכל חתול וחתולה אשר יוצאים קבוע החוצה קולר אלסטי ובטיחותי לחתולים ועליו תג אשר עליו חרוט המספר הסלולרי שלך. בהצלחה ושנה מעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully