וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לאסד: תודה על תמיכתך בפלסטינים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.9.2010 / 10:36

יו"ר הרשות אבו מאזן שוחח עם נשיא סוריה בשאראסד ועדכן אותו בהתפתחויות האחרונות במשא ומתן עם ישראל. יו"ר הרשות אף הודה לנשיא אסד על תמיכתו בעמדה הפלסטינית

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח אמש (שישי) בטלפון עם נשיא סוריה בשאר אסד ועדכן אותו בהתפתחויות האחרונות במשא ומתן הישיר עם ישראל. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא דיווחה כי השניים בירכו איש את רעהו לרגל עיד אל-פיטר החל היום. עוד דווח, כי אבו מאזן הודה לאסד "על תמיכתה של סוריה בעמדה הפלסטינית בתקופה המכריעה הזו בהיסטוריה של העם והאומה שלנו".

במקביל שוחח אתמול אבו מאזן גם עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ודן עימו במשא ומתן הישיר שנפתח בשבוע שעבר בטקס חגיגי בוושינגטון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבו מאזן ונשיא ארה"ב ברק אובמה. בטקס נטלו חלק גם נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה מלך ירדן. סוריה, מנגד, מתחה ביקורת על כוונת הרשות לחדש את המגעים עם ישראל.

נשיא סוריה נועד לפני מספר ימים בדמשק עם מלך ירדן עבדאללה ודן עמו בחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה, כי המלך עבדאללה עדכן את אסד בתוצאות הפסגה בוושינגטון שבה הושקו השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים ואמר לו כי הממשל האמריקאי "נחוש לגבש הסכם שלום". עוד הוסיף כי השלום לא יהיה שלום של קבע אם לא יהיה כולל ויכלול את כל מדינות האזור.

אסד אמר למלך ירדן כי ארצו מעוניינת בשלום צודק וכולל וציין כי "המשך מדיניות ההתנחלות והתוקפנות של ישראל מהווה מכשול אמיתי בפני השגת שלום". נשיא סוריה הדגיש את הצורך בהשתתפות נציגים "מכל הפלגים הפלסטינים בכל משא ומתן בין הפלסטינים לישראל". שני האישים הדגישו עוד את הצורך בשיתוף פעולה ותיאום בין מדינותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully