וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בדרום: נפילת הטילים מסמלת תום הרגיעה

רמי שני

10.9.2010 / 17:02

בעקבות נפילות הטילים האחרונות באזור עוטף עזה, הביעו תושבי האזור חשש מסיום הרגיעה וחזרה לתקופה שלפני מבצע עופרת יצוקה. "אנו מצפים מהממשלה לפרוע את ההבטחות שנתנה"

תושבי הדרום שספגו נפילות רבות של רקטות קסאם בתקופה האחרונה, הביעו היום (שישי) חשש מהסלמת המצב הביטחוני באזור ישובי עוטף רצועת עזה. אלון שוסטר, יו"ר המועצה האזורית שער הנגב, שבשטחה נפלו ביומיים האחרונים מספר רקטות קסאם, אמר בתגובה לנפילות כי "ככל הנראה תמה תקופת הרגיעה".

שוסטר הוסיף ואמר כי "הממשלה עומדת מול אתגר לא קטן - לקיים משא ומתן עם הפלסטינים תוך כדי הפגנת עוצמה מול השכנים שממשיכים לירות עלינו". שוסטר הוסיף כי יישובי הדרום ניצלו את תקופת הרגיעה האחרונה להתחזקות והגדלת מספר התושבים באזור, "אך אם הסכסוכים האלה יימשכו, נהיה בסיטואציה שונה לחלוטין. המצב הזה הוא בלתי נסבל. אני מניח שאחרי החג נתכנס כדי לקבל החלטות בעניין. צריך להיות ברור לממשלה שהקו החם הדורש הגנה זה אזור עוטף עזה, ואנו נצפה מהממשלה לפרוע את ההבטחות שנתנה".

חבר קיבוץ כפר עזה, דורון סולומון, הביע אף הוא חשש מהסלמה באזור. לדבריו, "אנחנו בכוננות ספיגה. מתכוננים למכה הבאה. אין לנו ספק שהיא תגיע, והמצב יהיה כאן כמו שהיה לפני עופרת יצוקה". סולומון הוסיף כי "מסורת אצלנו היא לקיים בראש השנה 'עפיפוניאדה' והרבה מאוד בני קיבוץ ואורחים אחרים מגיעים לכאן. השנה הם תכננו להגיע, אבל כבר קיבלנו השנה הרבה ביטולים וזה מדאיג".

בימים האחרונים נורו לעבר האזור מספר רקטות קסאם ופצצות מרגמה שחלקן התפוצצו בשטחים מיושבים. בכל המקרים לא היו נפגעים, אך נזק מועט נגרם למבנים באזור.

עם זאת, ישנם תושבים המביעים אופטימיות למרות נפילות הטילים האחרונות."לא נותנים לנו שקט, אבל אנחנו איתנים וחזקים למרות שלא נותנים לנו שקט", אמרה מנהלת הקהילה בקיבוץ נחל עוז, עדי פרייבך. לדבריה, "הציבור לדעתנו רגיל לזה והרוח שלנו לא נשברת. אנחנו ממשיכים לקלוט משפחות ובמהלך הקיץ הגיעו אלינו שבע משפחות בהן ארבע שהן משפחות עולים חדשים. אפילו החדרים שאנו משכירים לסטודנטים מלאים כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully