וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שליחו של סרקוזי ידון עם אסד במו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.9.2010 / 12:05

שליחו המיוחד של נשיא צרפת ז'אן קלוד קוסראן צפוי להגיע לדמשק בתחילת השבוע הבא. לפי דיווח בעיתון לבנוני, קוסראן ייפגש עם הנשיא אסד וידון עימו בחידוש המו"מ בין ישראל לסוריה

שליחו המיוחד של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בנושא שיחות השלום בין ישראל לסוריה צפוי להגיע לביקור בדמשק בתחילת השבוע הבא – כך דיווחו הבוקר (שישי) מקורות דיפלומטים צרפתיים לעיתון הלבנוני 'א-ספיר'. העיתון דיווח כי השליח, ז'אן קלוד קוסראן, צפוי להיפגש בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד ושר החוץ וואליד מועלם ולדון עימם בחידוש תהליך השלום עם ישראל.

על פי הדיווח, קוסראן צפוי "לסייע לצדדים לקדם את המסלול הישראלי-סורי באמצעות לחץ על ישראל להיכנס למשא ומתן עם סוריה". במקביל אמרו מקורות בכירים בדמשק בשיחה עם העיתון כי הם אינם מעריכים שיושקעו מאמצים רבים בקידום שיחות השלום בין ישראל לסוריה "לפני שיתקיימו הבחירות לקונגרס האמריקאי בחודש נובמבר".

עוד דווח כי השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל צפוי לבקר אף הוא בדמשק השבוע ולעדכן את ההנהגה הסורית במשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים שנפתח השבוע וכן לבקש מסוריה לתמוך בו. "מיטשל יבהיר לסוריה כי הממשל האמריקאי מחויב לקידום המסלול הסורי-ישראלי מתוך רצון להשיג שלום כולל במזרח התיכון", נכתב עוד.

שלשום פורסם בעיתון הלבנוני 'א-ליווא', כי עבדאללה מלך ירדן נפגש השבוע בדמשק עם אסד כדי להעביר לו מסר ערבי ואמריקאי, לפיו לסוריה נשמר מקום על שולחן המשא ומתן אם היא רצינית בכוונתה לשלום. על פי העיתון, המלך עבדאללה שוכנע שנשיא ארה"ב מגלה רצינות "חסרת תקדים" בכוונתו לקדם את תהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully