וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה מבהיר: תוצאות המו"מ לא יחייבו אותנו

10.9.2010 / 11:44

בנאום שנשא לרגל עיד אל-פיטר אמר ראש ממשלת חמאס כי המשא ומתן עם ישראל הוא "פשע פוליטי נגד העם הפלסטיני", וכי להחלטה להידבר עם ישראל "אין שום לגיטמציה"

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, תקף הבוקר (שישי) את הרשות הפלסטינית על כך שהחליטה לחדש את המשא ומתן הישיר עם ישראל. בנאום שנשא לרגל עיד אל-פיטר החל מחר, אמר הניה כי החלטת הרשות לשוב למשא ומתן עם ישראל היא "פשע פוליטי נגד העם הפלסטיני. אין להחלטה הזו שום תמיכה עממית, שום לגיטימציה לאומית ושום לגיטימציה ערבית ואיסלמית".

הניה אמר עוד כי הרשות הפלסטינית ביצעה שלושה חטאים גדולים במהלך חודש הרמדאן, ובראשם חידוש המשא ומתן עם "האויב הציוני". לדבריו, "על העם הפלסטיני למחות בתוקף נגד המשא ומתן הזה. לאף אחד אין שום זכות לנהל משא ומתן בשם העם הפלסטיני ותוצאותיו לא יחייבו אף אחד".

החטא השני, לטענת הניה, היא "מלחמת הדת" שמנהלת הרשות הפלסטינית נגד המסגדים בגדה המערבית והחטא השלישי הוא "רדיפת הלוחמים בגדה", ברמזו לגל המעצרים הנרחב שביצעה הרשות הפלסטינית בקרב אנשי חמאס לאחר הפיגועים באזור חברון ורמאללה. "איננו מוכנים לקבל את התיאום הביטחוני בין הרשות לבין ישראל", הוסיף הניה.

שלשום בצהריים אמר נביל שעת', חבר הוועד המרכזי של פתח וצוות המו"מ עם ישראל, כי הרשות הפלסטינית לעולם לא תכיר בישראל כמדינה יהודית. לדבריו, "הכרה כזו תאיים במישרין על הפלסטינים המוסלמים והנוצרים בישראל, ותגזול מהפליטים הפלסטינים שעזבו את ביתם בישראל, את זכותם לשוב הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully