וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתנחלויות עומדות בסתירה לרצינות המו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.9.2010 / 9:12

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא אמר כי הוא תומך בעמדת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפיה יש להפסיק את המו"מ אם ישראל לא תאריך את תקופת ההקפאה. "לא הגיוני להמשיך במגעים בזמן שישראל בונה בהתנחלויות"

"לא נעניק לישראל ויתורים במתנה מבלי לקבל דבר בתמורה" – כך הבהיר (חמישי) מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא בראיון לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' היוצא לאור בלונדון. הוא הוסיף כי הוא תומך בעמדתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפיה יפסיק את המשא ומתן אם ישראל לא תאריך את תקופת ההקפאה וציין כי מועד תום ההקפאה יהווה מבחן לכוונותיה של ישראל.

מוסא תקף את הטענה לפיה יישומו של הסדר הקבע בין ישראל לפלסטינים ייקח עשר שנים באמרו כי זוהי עוד דוגמא לסחבת שבה נוקטת ישראל ולזלזול שלה בפלסטינים ובערבים. "צריך להגדיר מסגרת זמנים למשא ומתן וליישום. אם מדובר במשא ומתן פתוח עם מסגרת ארוכה, הרי שהכיבוש הישראלי מפיק מכך תועלת והכוונה הפלסטינית להקים מדינה נפגעת".

מוסא אמר שבלתי מתקבל על הדעת שהפלסטינים ימשיכו לנהל משא ומתן עם ישראל אם זו תמשיך את הבנייה בהתנחלויות: "לא הגיוני להמשיך במגעים בזמן שישראל בונה בהתנחלויות, כיוון שלא תהיה תועלת במגעים. אבו מאזן דיבר בבירור על הנושא הזה ועמדת הליגה הערבית ברורה אף היא: ההתנחלויות עומדות בסתירה לרצינות המשא ומתן".

מזכ"ל הליגה נשאל האם במהלך פגישתו עם נשיא המדינה שמעון פרס במהלך כינוס באיטליה ביקש ממנו פרס להביע עמדות מתונות יותר ביחס לישראל. בתגובה ענה: "על פרס להבין שנתניהו הוא מי שנדרש ממנו להביע עמדות מתונות. הצעדים החיוביים נדרשים מישראל ולא מהצד הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully