וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תעברו את תקופת החגים בלי כאב מיותר

אריאל נוי

9.9.2010 / 8:37

תקופת החגים לחוצה ויכולה לגרום להחמרה בכאבים אצל הסובלים מכאב כרוני או להופעת כאבים אצל אנשים שלא סובלים מהם בדרך כלל. ד"ר בריל מנהל היחידה לטיפול בכאב באיכילוב נותן עצות להתמודדות מוצלחת עם לחצי החגים

תקופת החגים החלה והיא מביאה עימה לא רק מתנות ופגישות משפחתיות אלא יכולה גם להיות זרז להתפתחות כאבים. מנהל היחידה לטיפול בכאב במרכז הרפואי איכילוב סוראסקי תל אביב ד"ר סילביו בריל אמר לוואלה! חדשות כי "מדי שנה יש עלייה בעשרות אחוזים לפני ואחרי החגים בדיווח על כאבים גופניים משמעותיים הבאים בעקבות ההכנות המפרכות לחג".

לדברי ד"ר בריל עבור אנשים הסובלים מכאב כרוני התכנון וההכנות לחג קשה ומורכב יותר אך גם אנשים אשר לא סובלים מכאב כרוני מתלוננים על כאבים בתקופת החגים. כדי לעבור את תקופת החגים המפרכת יש לתכנן היטב ולהימנע ממצבים של החמרה במצב. "לפני הכול חישבו היטב עד כמה אתם מוכנים לאירוח מאוד גדול, עד כמה יש בכם את הכוח והיכולת לבשל ל"גדוד" ואולי השנה מספיק לעשות ארוחה משפחתית אינטימית. כמובן שככל שמדובר ביותר אנשים זה מתרגם ליותר שעות עבודה ועמידה במטבח." אמר ד"ר בריל. שלב הקניות הוא גם גורם משמעותי לכאבים ולכן מומלץ לתכנן את הקניות נכון ועוד לפני שהלחץ על הקופות מתחיל. "עצבים ועמידה בתורים לא יועילו לאף אחד והם בעיקר מקשים על מי שגם ככה סובל וחשוף לכאב כרוני".

בכל הנוגע לתרופות, מבהיר ד"ר ברגיל כי ישנן תרופות כמו ארקוקסיה שמטרתה להתמודד עם כאב, אך כי מדובר בתרופת מרשם המיועדת לכאבים כרוניים. "ישנן תרופות שלא לוקחים באופן קבוע ואינן דורשות מרשם, לאלו שעשויים לסבול יותר מכאבים, כגון אקמול, אופטלגין, אדוויל, וולטרן וכיוצא בזה. .יש להקפיד ליטול תרופות בזמן ולדעת כמה זמן השפעה יש להם על הכאבים", מסביר ד"ר בריל.

בנוגע לבישולים ולמטבח יש לשים לב ליציבה נכונה, להשתמש בגבהים נכונים. "ניתן לעשות את חלק מהדברים גם בישיבה. יש להשתמש בכלי המטבח הנכונים עבורכם שבסופו של דבר ידרשו מכם להשתמש בפחות כוח", אומר ד"ר בריל. "על מנת להקל את העומס על הגוף והשרירים מומלץ לחלק את העבודה על פני מספר ימים. עצרו פעם בשעה, תנוחו קצת, תעשו את התרגילים המוכרים לשחרור השרירים וחילוץ העצמות. גם מנוחה קלה בין לבין יכולה לעזור. לא לעמוד הרבה זמן או להתכופף לא ללכת עם סלים. ובעיקר לנוח" מסכם ד"ר בריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully